۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۸۰۳۲۱
آيت الله نمازي:

مسؤولان باید تمام توان خود را در خدمت به مردم به کار گیرند

نماينده ولي فقيه دركاشان، گفت: انقلاب از مردم و متعلق به مردم است و مسؤولين نيز خادم مردم هستند و اگر گروهها به دنبال منافع و جمع كردن غنائم انقلاب باشند، خسارت است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، ظهر امروز در ديدار با شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر كاشان، گفت: بايد توجه داشته باشيم كه عمر با سرعت و شتاب در حال گذر است و اگر در نظام جمهوري اسلامي ايران افتخار اين را داريم كه مسؤوليتي بر دوش ما گذاشته است، تكليف است.

وي با اشاره به اينكه، برخي از آقايان كه منصب مي‌گيرند، ابتداي منصب محاسن و موهاي سر آنها مشكي است اما بعد از مدتي هم موي صورت و هم موي سرآنها سفيد شده است، گفت: سيد عباس عراقچي معاون وزير امورخارجه ابتداي مسؤوليت، محاسن ايشان مشكي بود اما امروز بعد از حدود سه سال محاسن او سفيد شده است.

آيت الله نمازي خاطرنشان كرد: ما بايد سعي كنيم ‌آنچه را كه خدا مي‌خواهد نه آنچه كه ما مي خواهيم انجام دهيم و آن نيز خدمت به مردم و بندگان خدا است، چرا كه مردم ما مردم خوب و شايسته خدمت هستند كه نمونه آن حضور همگاني روزگذشته مردم در راهپيمايي 22 بهمن بود.

وي با بيان اينكه، وقتي ما چنين مردمي داريم، مسؤولان جامعه بايد مراقب باشند تا به چيزي غير از خدا و خدمت به بندگان خدا فكر نكنند، خاطرنشان كرد: به بركت خون شهدا و خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و دعاهاي آنها در شهرستان كاشان موفقيت هايي را داشته ايم.

نماينده ولي فقيه در كاشان اظهار داشت: توصيه هاي وحدت آفرين امام خميني(ره) و توصيه هاي رهبر معظم انقلاب و همچنين تقدير از مسؤولان شهرستان در برنامه ها و جلسات و تريبون نماز جمعه در مجموع، مديريت شهري در كاشان، شوراي شهر و مديريت شهرداري نمره قبولي را دريافت كرده است و هرچند كه شايد مي‌توانسته از وضعيت فعلي نيز بهتر باشد اما خوب بوده و من به سهم خودم از همه اعضاي شوراي شهر به ويژه آقاي شهردار تشكر مي‌كنم.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به ديدار با فرماندار كاشان، گفت: به فرماندار توصيه شد با برنامه ريزي هايي كه براي دعوت از مهمانان خارج از شهرستان براي سخنراني دعوت مي شود به گونه اي باشد كه تحليل و تفسيرهاي بعد از سخنراني ها در فضاي مجازي به مصلحت شهرستان باشد، ضمن اينكه خودم نيز از مسؤولاني كه دعوت مي شوند مي خواهم موضوع سخنراني هاي خود را رابطه با آمريكا و استكبار ستيزي تنظيم كند و به حوزه تشكل هاي سياسي وارد نشوند و خوراك شبكه هاي اجتماعي در فضاي مجازي را فراهم نكنند.

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين با اشاره به روزهاي پاياني عمر شوراي چهارم شهر اظهار اميدواري كرد، خداوند فعاليت ها را به عنوان عبادت از ما قبول كند تا بتوانيم در سايه وحدت، صفا و صميميت در راه خدمت به مردم اهتمام داشته باشيم.

وي در ادامه از رهبري و مردم  بعنوان دو ركن اساسي در جامعه توحيدي نام برد و اظهار داشت: گروه هاي سياسي اگر در چارچوب امت تعريف شوند خوب است اما اگر جداي امت باشد آينده خوبي نخواهند داشت.

نماينده ولي فقيه دركاشان، گفت: اصولگرايي و اصلاح طلبي هيچ تفاوتي با هم ندارند، اصولگرا به كسي گفته مي‌شود كه بر محور اصول اسلام و انقلاب باشد و از اصول اسلام و انقلاب تجاوز نكند و اصلاح طلب به كسي گفته مي‌شود كه به دنبال اصلاح جامعه باشد.

آيت الله نمازي، گفت: نمي شود كسي اصولگرا باشد اما اصلاح طلب نباشد و يا نمي شود كسي اصلاح طلب باشد اما اصولگرا نباشد، و اين درحالي است كه ما براي خودمان خط كشي‌هايي را درست كرديم و براساس اين خط كشي‌ها در مقابل يكديگر موضع گيري مي‌كنيم.

وي افزود: امام حسين(ع) مي فرمايد ‹‹انّى لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلا بَطَرًا وَلا مُفْسِدًا وَلا ظالِمًا وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى›› امام حسين(ع) نيز اصلاح طلب بوده است، بنابراين گروه هاي سياسي و تشكل سياسي كه در قانون اساسي آمده است،  بايد در چارچوب امت حركت كنند نه اينكه خودشان را جداي از امت بدانند و به دنبال جمع كردن غنائم انقلاب باشند.

نماينده ولي فقيه در كاشان ادامه داد: در آستانه انتخابات، تحليل ها و تفسيرها و مصاحبه ها شروع مي شود و هر گروهي به دنبال اين است كه نماينده آنها رييس جمهور باشد، پس مردم چه كاره هستند در حالي كه انقلاب از مردم و متعلق به مردم است و مسؤولان نيز خادم مردم هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر گروه ها به دنبال منافع و جمع كردن غنائم انقلاب باشند، خسارت است و در اين راه هم خودشان اشتباه مي‌كنند و هم عده اي از مردم را در انتخابات به دنبال خودشان مي‌كشانند.

آيت الله نمازي در ادامه با تأكيد بر توجه مسؤولان بر خدمت به مردم، گفت: اسلام دين خدمت به خلق است و بعد از فرايض واجبات، هيچ چيزي محبوب تر و عزيزتر از خدمت به خلق و گره گشايي از كار مردم نيست و همه ائمه معصومين(ع) نيز در همين راستا حركت مي‌كردند./1307/202/ب1

ارسال نظرات