۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۸۲۷۴۰
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای عاشورا:

جوانی بهترین مقطع خودسازی است

حجت الاسلام ولایی جوانی را بهترین مقطع زندگی دانست و گفت: انسان در این دوران دارای انرژی و توان مضاعف است که باید در مسیر معنویت و تقوا از آن بهره ببرد و اجازه ندهد که لحظات این دوران بی خود به هدر رود.
حجت الاسلام ولایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل ولایی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای عاشورا ظهر امروز در نشست بصیرتی در حسینیه ولایت تبریز با بیان اینکه دوران جوانی بهترین دوران زندگی انسان است، اظهار داشت: از این فرصت باید بیشترین بهره را برد.

وی این دوران را فرصت طلایی انسان برای کسب معنویت و تقرب به خدا و جلب رحمت الهی دانست و ابراز داشت: انسان در این دوران دارای انرژی و توان مضاعف است که باید در مسیر معنویت و تقوا از آن بهره ببرد و اجازه ندهد که لحظات این دوران بی خود به هدر رود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای عاشورا با بیان اینکه جوان در این دوران می تواند سهل‌تر از دیگر دورانهای حیات انسانی باشد، گفت: این دوران از جهت ویژگیهای خاص خود باید مورد توجه ویژه باشد، در روایات اهل بیت (ع) نیز بهره گیری از این دوران مورد تأکید قرار گرفته است.

وی حسرت از دست دادن این دوران را بسیار رنج آور دانست و گفت: انسان با رسیدن به سنین بالای 40 سالگی ارزش این دوران را بیشتر خواهد فهمید و افسوس خواهد خورد که چرا از این فرصت بهینه استفاده نکرده است، اما افسوس خوردن در این حال هيچ فايده و اثري را به دنبال نخواهد داشت.

حجت الاسلام ولایی با بیان اینکه بسياري از كساني كه توانستند قله هاي رشد و تعالي را طي كنند در دوران جواني به خود سازی اشتغال داشتند، ادامه داد: انسان در این دوران تصور می کند که همیشه نشاط و انرژی جوانی در او باقی خواهد ماند و این اندیشه او را از بسیاری مسائل غافل کرده است.

وی غفلت را بزرگترین آفت انسانی دانست که او را از فرصتهای بسیاری محروم می کند، گفت: غفلت بزرگترین اشتباه انسان در زندگي  است و طول حیات اوست، غفلت مهم‌ترين و بزرگترين اشتباهي است كه انسان در طول زندگي با آن درگير است كه در ابعاد مختلف اين غفلت مانع پيشرفت و تعالي انسان است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای عاشورا گفت: انسان در هر مقطعی از زمان می‌تواند زمینه‌های رشد و تعالی خود را آماده کند اما اسلام دیدگاه اندیشمندانه و جهت‌داری در راستای استفاده از دوران مهم جوانی دارد و به همین دلیل توجه به زمینه‌های رشد را مهم دانسته است./203/854/ب1

ارسال نظرات