۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۸۲۷۸۲

اطعام آوارگان مسلمان روهینگیایی در راخین

مؤسسه فعالیت‌های بشردوستانه «الحیاة» طرح خیریه‌ اطعام آوارگان مسلمان روهینگیایی را در شمال شهر «منگدو» واقع در ایالت راخین میانمار اجرا کرد.
روهینگیا

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالعزیز بن‌مرضاح، مدیر مؤسسه خیریه و فعالیت‌های بشر‌دوستانه «الحیاة» در این باره گفت: این طرح در قالب یک آشپزخانه سیار به منظور اطعام آوارگان مسلمان روهینگیایی و خانواده‌های پناهجویی که به دلیل حمله شدید نیروهای امنیتی میانمار از تاریخ ۹ اکتبر(۱۸ مهر) از روستاها و مناطق خود گریخته بودند، اجرا شد.

وی تصریح کرد: این طرح برای اولین‌بار ۳۰ نوامبر سال ۲۰۱۶ (۱۰ آذر) راه‌اندازی شد و حدود ۸۳۶۷ زن، مرد و کودک از ۱۷ روستا در شمال منگدو در قالب این طرح اطعام شدند.

بن‌مرضاح افزود: به یاری خدا و تلاش مسلمانان روهینگیایی خارج از میانمار توانستیم این طرح را پیاده کنیم و این مؤسسه امید دارد که طرح مذکور تا زمانی که امنیت در ایالت راخین برقرار شود، ادامه یابد.

یکی از آوارگان شرکت‌کننده در این طرح گفت: این طرح در سایه اوضاع نابسامانی که از آن رنج می‌بریم، کار ویژه‌ و منحصر به فردی بود؛  بسیاری از کودکان روزانه از صبح زود در انتظار غذایی که برای آن‌ها آماده می‌شود، می‌نشینند تا با گوشت و برنجی که سال‌ها به علت فقر از آن محروم شده‌اند، اطعام شوند.

به نوشته ایکنا، وی از افراد متمول مسلمان خواست که به مردم روهینگیایی یاری و کمک برسانند و کمک‌هایی از قبیل غذا، لباس و دارو را در اختیار این گروه از نیازمندان قرار دهند.

حمله‌ نیروهای امنیتی میانمار که از اکتبر سال گذشته آغاز شد؛ منجر به مهاجرت دسته‌جمعی حدود ۲۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی از ایالت راخین و فرار بیش از ۵۷ هزار نفر از آن‌ها شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات