۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۸۳۰۶۳
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

مردم دیگر به پاتوق های سیاسی اعتماد ندارند/ کارهای تشکیلاتی بهتر از کارهای فردی است

استاد حوزه و دانشگاه، درباره مفهوم کارهای تشکیلاتی، گفت: امروز مردم به دنبال این هستند که از طریق یک تشکیلات ساختارمند مطالبات خود را پیگیری کنند.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد برجسته اخلاق عصر امروز پنجشنبه ۵ اسفند در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مجموعه شهر آفتاب، گفت: تشکیل مجمعی از نیروهای انقلابی که به صورت تشکیلاتی شکل گرفته است، امری بسیار مبارک است که پس از مدتها ایجاد شد.

وی افزود: امیدواریم پس از رشد و پویایی تشکیلات ایجاد شده که به نام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است، همه افراد با احساس تکلیف در مسیر احیای شیوه سیاست ورزی حرکت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه درباره کار تشکیلاتی، عنوان داشت: زمانی درجه اخلاق و انقلابی افراد نمود پیدا می کند که افراد در کارهای تشکیلاتی شرکت کنند و ارجح بر کارهای فردی، در فعالیت های اجتماعی حضور یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان درباره مفهوم تشکیلات، ابراز داشت: تمامی مفاهیم مهم اخلاقی زمانی ارزشمند می شوند که فرای اعمال فردی، در بستر تشکیلات نمود پیدا کنند، در این مسیر نیز ائمه جماعات و مساجد می توانند بسیار مسمرثمر واقع شوند.

وی درباره تاثیر مساجد در کارهای گروهی، عنوان داشت: مساجد می توانند بستری مناسب برای کارهای گروهی و تشکیلاتی باشند، در اعمال متداول در مساجد نیز، کارهای گروهی در درجه اول قرار دارد.

وی تاکید کرد: باید منابر در مساجد به سمتی بروند که مردم را به کارهای گروهی تشویق کنند، در این مسیر نیز ائمه جماعات و خُطبا بسیار می توانند تاثیرگذار باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: باید در مسیر ولایتمداری از نگاه فردی عبور کنیم، لازم است همگی با یک نگاه هم افزایانه به سمت ولی و مولای زمان پیش برویم.

وی با مهم خواندن مقوله انتخابات، بیات داشت: انتخابات باید برآمده از یک سلسله کارهای تشکیلاتی باشد، متاسفانه نگاه ما در گذشته در قبال کارهای اجرایی در مسیر انتخابات با اشکال مواجه بود، از هم اکنون باید تلاش کنیم تا نگاه تشکیلاتی را در امر انتخابات جاری کنیم.

وی گفت: اگر کارهای تشکیلاتی جاری شوند، افراد مکلف می شوند تا در مسیرهای پیش بینی شده در یک مسیر قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با تبیین مسیر پیش رو، گفت: در دوران کنونی کسانی اهل تشکیلات نیستند که نمی خواهند استعدادهای خود را به اشتراک بگذارند. اگر کار تشکیلاتی شکل بگیرد، همه افراد می توانند از آن سود ببرند.

وی با تمجید از روحیه جمعی مرحوم آیت الله مهدوی کنی، یادآور شد: آیت الله مهدوی کنی اهل کار جمعی بود، حتی اگر نظر جمع مخالف نظرات وی بود، آن نظر را می پذیرفت.

استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: باید در مساجد و پایگاه های بسیج به سمت کارهای تشکیلاتی و تعاون محورانه پیش برویم، زیرا این مفاهیم تا کنون مغفول مانده اند.


وی گفت: زیباترین نوع ایثار کار تشکیلاتی است، زیرا زمانی که افراد در ذیل کارهای تشکیلاتی قرار گرفتند، همه امور خدایی می شود. در مطلع انقلاب اسلامی نیز این تفکر را شهید بهشتی به یاران و انقلابیون تسری می داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در خصوص جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، ابراز داشت: تداوم جبهه و پویایی آن مهم تر از انتخابات سال ۹۶ است. با وجود تشکیلاتی مانند جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی می توان تمام مشکلات آتی را رفع و رجوع کرد.

وی ادامه داد: تشکیلات جبهه موجود می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی، مانند انتخاب بر اساس معیارهایی غیر از شایسته سالاری را از بین ببرد و افراد نتوانند به صرف شهرت و هنر اقناع وارد جریانات اجرایی کشور شوند.

وی تصریح کرد: مردم نشان دادند که دیگر نمی توانند به پاتوق های سیاسی حزبی اعتماد کنند و به دنبال بهره گیری از جوامع تشکیلاتی هستند.

استاد حوزه ودانشگاه درباره کارهای تشکیلاتی یادآور شد: تشکیلات های کنونی باید مردمی باشند تا مردم بتوانند به آن اعتماد کنند.
وی تاکید کرد: هزینه کارهای فردی را نباید مردم بدهند، به همین دلیل باید تشکیلات مردمی در خط مقدم قضاوت در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان درباره امر تعامل، عنوان داشت: کارهای تشکیلاتی می تواند نیروها و استعدادهای بالقوه را شناسایی کند آن را به مردم معرفی کند. تعامل و گفتگو نیز می تواند با کارهای تشکیلاتی در میان مردم و مومنین رواج و رشد پیدا کند.

وی تصریح کرد: مشکلات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور و نظام اسلامی بدون گفت وگو و تعاون نمی تواند برطرف شود، به همین دلیل می توان وجود تشکیلاتی مانند جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را فال نیک گرفت.


وی در پایان گفت: امیدوارم تمام نیروهای انقلابی به سمت کارهای تشکیلاتی حرکت کنند./۸۵۶/ 202/ص

 

ارسال نظرات