۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۴۸۴۱۰۰
امام جمعه بابل:

حضرت زهرا الگوی ولایتمداری در طول تاریخ است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی حضرت زهرا(س) را الگوی ولایتمداری در طول تاریخ بیان کرد و گفت: حضرت برای دفاع از حریم اسلام و ولایت تا حد شهادت ایستاد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مسجد خاتم الانبیا(ص) بابل با تأکید مطالعه تاریخی جریان های بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: جریان ها و حوادث بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و مقاومت حضرت زهرا(س) در مقابل انحراف در جامعه اسلامی زمینه ساز شهادت آن بانوی بزرگوار شد.

وی افزود: ادامه رسالت پیامبر(ص) و تعالی بخشی به جامعه اسلامی آن روز، در گرو استمرار آن با ولایت ائمه معصومین(ع) و اداره جامعه از سوی جریان امامت بود که برخی از افراد در تحقق بخشی آن مانع ایجاد کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با نقل وصیت پیامبر(ص) در روایات متواتر از منابع اهل سنت و تشیع درباره ولایت امیرمومنان(ع)، اظهار داشت: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) تعصبات جاهلی نهفته در مردم و کینه هایی که برخی از افراد نسبت به پیامبر(ص) داشتند، از دل آنها بیرون آمد و در مقابل سفارش اکید نبی مکرم اسلام(ص) یعنی استمرار امامت و ولایت امیرمؤمنان(ع) ایستادند.

وی سکوت امیرمؤمنان(ع) را بر اساس مصلحت اندیشی جامعه اسلامی بیان کرد و ادامه داد: اگر امیرمؤمنان(ع) به مقابله با این جریان برمی خواست و شمشیر می کشید یقینا فرصتی برای فتنه انگیزانی مانند بنی امیه فراهم می شد تا به فتنه گری در جامعه اسلامی آن روز بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی خاطرنشان کرد: اگرچه صبر امیرمؤمنان(ع) سبب وحدت جامعه اسلامی بعد از پیامبر(ص) شد اما در عین حال نباید این سکوت سبب مکتوم شدن حقیقت امیرمؤمنان(ع) و اهل بیت(ع) برای همیشه شود.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با اشاره به یکی از علت های سکوت امیرمؤمنان(ع) پس از رحلت پیامبر اسلام(ص)، تصریح کرد: عدم صبر و سکوت امیرمؤمنان(ع) موجب ضربه به اسلام نوپا در آن دوران و کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان می شد.

وی افزود: اگر امیرمؤمنان(ع) بنا بر مصلحت برای جامعه اسلامی، نمی توانست در مقابله با انحرات در جامعه اسلامی حتی با کلام و استدلال مقابله کند، باید کسی در جامعه اسلامی برای روشن شدن حقیقت ولایت حضرت علی(ع) و سفارش پیامبر(ص) در جامعه بر می خواست که حضرت زهرا(س) با شناخت درست و به موقع در این عرصه، تمام قد برای دفاع از ولایت ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی حضرت زهرا(س) را الگوی ولایتمداری در طول تاریخ بیان کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) برای دفاع از حریم اسلام و ولایت با روشنگری و بصیرت بخشی به جامعه اسلامی و مقابله با انحراف ایستادگی کرد تا اینکه به شهادت رسید.

وی ادامه داد: جامعه در زمان انحراف و فتنه ها نیازمند حضور حامیان ولایت و روشنگرانی است که حقیقت را برای آحاد جامعه بازخوانی کنند.

امام جمعه بابل با توصیه برای خواندن خطبه منحصر به فرد حضرت زهرا(س) و لزوم بازشناسی و تبیین آن، تأکید کرد: خطبه فدکیه بیان کننده دغدغه ها و نگرانی های حضرت زهرا(س) برای جامعه اسلامی و آینده آن است.

وی با بیان این مطلب که خداوند رمز و رازهایی را در عزای حضرت زهرا(س) قرار داده است، خاطرنشان کرد: محبان حضرت زهرا(س) توشه معنوی یکسال آینده خود را از ایام فاطمیه بگیرند و محافل عزای آن حضرت باشکوه هر چه تمام تر برگزار کنند./1313/202/ب2

ارسال نظرات