۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۴۸۴۳۶۰
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

مرحوم قرهی خادم صدیق رهبر انقلاب و ولایت بود

استاد حوزه علمیه قم مرحوم قرهی را روحانی منظم، منزه و مدیر دانست و گفت: ایشان خادم صدیق رهبر معظم انقلاب ولایت بود که عملش، قول او را تصدیق می کرد.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قرهی که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، گفت: علم در وجود انسان ها وجود دارد.

وی افزود: انسان باید با تلاش و کوشش این علم نهفته و ناشناخته را کشف کند، باید انسان متخلق به اخلاق الهی شود تا علم نهفته پیدا و کشف شود، فقها و عرفای ما فقط با خواندن کتاب به مقامات بالا نرسیدند بلکه بین علم، عمل و ایمان را جمع کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که برای رسیدن به اخلاق الهی باید مشکلات و سختی هایی را متحمل شد، اظهار داشت: هر کس که خودش را بشناسد تا خداوند را خواهد شناخت، از این رو انسان باید از زندگی و زمان حیات خود بالاترین بهره ها را ببرد.

وی با اشاره به شخصیت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قرهی ادامه داد: ایشان در جامعه  به اندازه ای محبوب، عزیز و محترم بود که نیازی به تعریف ندارد، پیامبر اسلام می فرمایند اگر 40 مؤمن درباره انسانی خوب بگویند و از آن تعریف کنند خداوند متعال به دلیل این شهادت خوب، آن شخص را می آمورد و از علم خدایی خود استفاده نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به روایاتی درباره زندگانی انسان ابراز داشت: انسان باید به گونه ای زندگی کند که مردم از از فقدان او ناراحت باشند نه این که بعد از مرگ او خوشحال شوند.

وی مرحوم قرهی را روحانی منظم، منزه و مدیر دانست و عنوان کرد: ایشان خادم صدیق رهبر معظم انقلاب ولایت بود که عملش، قول او را تصدیق می کرد و بسیار بر مسائل فقهی و شرعی مسلط بود که درگذشت ایشان مصیبتی بزرگ است.

استاد حوزه علمیه قم در پایان ابراز امیدواری کرد که همه مسؤولان در خدمتگزاری به نظام و رهبری صدیق باشند و خدمت صادقانه انجام دهند./1323/پ202/ص

ارسال نظرات