۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۸۴۶۶۷

جلسه هم اندیشی علمای ترکیه در استانبول برگزار شد

هم اندیشی علمای ترکیه با حضور جمعی از اندیشمندان مسلمان این کشور در استانبول ترکیه برگزار شد.
علمای ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیف الله رستملو، که به دعوت حجت الاسلام شیرعلی بیات رییس موسسه قران و عترت ترکیه به استانبول سفر کرده است؛ در هم اندیشی علمای ترکیه که در استانبول برگزار شد، ضمن تاکید بر تقویت هرچه بیشتر علما و اندیشمندان با مراکزی چون حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: همدلی و همکاری روز افزون علما و فضلا، مهمترین عامل موفقیت در نشر و گسترش معارف ناب الهی است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر پاسداشت فعالیت های دینی علمای پیشین و تبیین درست سیره زندگانی ایشان، خاطرنشان کرد: انتقال سبک و سیره زندگانی علما، به ویژه سیر عبادی، اخلاقی و نیز زهد و تقوای ایشان به نسل جوان امروزی، تأثیر زیادی در پویایی اندیشه های معرفتی نسل های آینده ایجاد خواهد کرد.

وی بر استفاده حداکثری از ابزارهای نوین رسانه ای در تبیین معارف الهی، اشاره نمود و اظهار داشت: راه اندازی سایت جامع شیعی در ترکیه، اقدامی ارزشمند در جهت تقویت همکاری علما و اندیشمندان با یکدیگر خواهد بود.زدر تولید محتوای دینی و انتشار آن در فضای مجازی، نباید از ظرفیت های نسل جوان شیعی غافل بود.

شیخ حسن قارابولوت، رییس انجمن علمای شیعه ترکیه در این هم اندیشی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شیخ حمید توران، امام جمعه و جماعت مسجد زینبیه استانبول گزارشی از  فعالیت های این انجمن ارائه نمود و اظهار داشت: راه اندازی سایت انجمن جابر(علمای شیعه جعفری ترکیه) یکی از اقدامات اخیر این انجمن به شمار می رود.

حجت الاسلام شیخ بیات ضمن خوش آمد گویی به حجت الاسلام سیف الله رستملو، با تاکید بر تجلیل باشکوه از مقام علمی و اخلاقی شیخ حمید توران، بر اهمیت رسانه و جایگاه تأثرگذار آن در زندگی های روزمره اشاره کرد و اذعان داشت: نوشتن افکار و اندیشه های علمای جهان اسلام و نشر ان در فضای مجازی امر مهمی است که باید بیش از پیش بدان توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: شیخ صلاح الدین اوزکوندوز یکی از علمای ترکیه بوده، برای تبیین دقیق افکار و اندیشه های ایشان، باید ضمن مکتوب سازی تفکرات و تنظیم آثار، از فضای مجازی بیشترین استفاده را داشته باشیم.

شیخ موسی آی استکین نیز در این هم اندیشی ضمن ارائه گزارشی از روند راه  اندازی سایت و بهره گیری از فضای مجازی در کشور ترکیه، بر استفاده حد اکثری این ابزار نوین تاکید کرد.

شیخ جواد نموک، مدیر کانال ماهواره ای 12 نیز در این جلسه بر ضرورت شبهه شناسی و ارائه پاسخ های دقیق و منطقی تأکید کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات