۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۸۴۷۴۷
معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه:

معضلات جامعه با تبعیت از سیره حضرت زهرا برطرف می‌شود

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: بسیاری از معضلات اخلاقی و اجتماعی ریشه در فراموشی باورهای دینی و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.
شهادت حضرت فاطمه س

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در مجلس عزاداری و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مسجد جامع ملکان با انتقاد از این‌که فرهنگ و سبک زندگی فاطمی در جوامع اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار داشت: اگر سیره آن بانوی مکرم اسلام در جامعه حاکم شود، بسیاری از مشکلات مشاهده نخواهد شد.

وی با طرح سؤالاتی خاطرنشان کرد: اگر خود را پیرو اهل بیت عصمت و طهارت می دانیم و نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) عرض ارادت داریم؛ پس چرا زندگی فردی و اجتماعی ما چندان مطابقتی با مکتب فاطمی ندارد، اگر سیره آن حضرت را الگو می نامیم، چرا آمار طلاق در جامعه رو به افزایش است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این‌که بسیاری از معضلات اخلاقی و اجتماعی ریشه در فراموشی باورهای دینی و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است، تصریح کرد: زندگی تشریفاتی، چشم‌وهم‌چشمی، تجمل‌گرایی و گرایش به سبک زندگی غربی با فرهنگ فاطمی منافات دارد، این‌گونه نباشد در زبان خود را دوستدار حضرت بدانیم؛ اما در عمل پیرو الگوهای غربی باشیم.

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نسبت به افزایش روزافزون آمار طلاق در جامعه هشدار داد و گفت: به طور متوسط روزانه 453 طلاق در کشور اتفاق می افتد؛ به عبارت دیگر در هفت ماهه گذشته امسال 105هزار طلاق در کشور ثبت شده که با این روند پیش بینی می شود این تعداد به 165 هزار طلاق در سال جاری افزایش یابد.

وی علت اصلی طلاق را گرایش جوانان به فرهنگ و سبک زندگی غربی و توجه به باورهای غلط دانست و افزود: بسیاری از معادلات و ساختارهای زندگی جوانان امروز بر پایه مادیات بنا نهاده شده است، از این رو دوام و بقای چندانی ندارد، در حقیقت توجه به پول و ثروت در ازدواج نوعی نگاه سطحی و زودگذر به زندگی است.

حجت الاسلام ابراهیمی کم توجهی به فرهنگ ایرانی و اسلامی را عامل افزایس ناهنجاری اجتماعی دانست و تصریح کرد: متاسفانه عمده وقت زنان در بیرون از خانواده و در محیط های کار صرف می شود، همین مسأله نقش اصلی زن در خانواده که همان تربیت فرزندان سالم و صالح است، را تحت شعاع قرار می دهد.

معاون امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر این‌که بشر امروز دچار بحران هویت اخلاقی شده است، افزود: تنها راه نجات بشر در اطاعت از آموزه های دین مبین اسلام و پیمودن راهی است که پیامبر گرامی اسلام به عنوان آخرین رسول بشریت و قرآن به عنوان کامل‌ترین کتاب زندگی انسانیت بدان سفارش کرده‌اند./202/935/ب1

ارسال نظرات