۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۸۴۹۰۳

ارتش عراق از حمله داعش به موصل با تسلیحات شیمیایی خبر داد

یکی از فرماندهان ارشد ارتش عراق می‌گوید تروریست‌های تکفیری داعش در حملۀ اخیر خود به مناطق تازه آزادشده در شرق موصل از تسلیحات شیمیایی ممنوعه استفاده کرده‌اند.
تسلیحات شیمیایی

به گزارش خبرگزاری رسا، سعدون خالد الرمضانی، یکی از فرماندهان نیروهای واکنش سریع ارتش عراق، روز پنج‌شنبه گفت داعش راکت‌های کاتیوشا حاوی گاز کلر را به مناطق المالیه، نبی یونس و الفیصلیه در موصل شلیک کرده است.

گزارش‌های منتشره حاکی است پس از این حملۀ شیمیایی شماری از ساکنان منطقه به خاطر استنشاق گازهای سمی به مراکز درمانی و بیمارستان منتقل شدند.

نورالدین قبلان، نائب رییس شورای استان نینوا، اعلام کرد در پی حمله با گاز خردل به محله‌های السماح و کاراج شامال یک زن و دو کودک دچار سوختگی و اختلالات تنفسی شدند.

قبلان افزود این سه مصدوم به بیمارستان اربیل، مرکز منطقۀ نیمه خودمختار کردستان عراق، منتقل شدند.

به علاوه یک مقام محلی که نمی‌خواست نامش فاش شود، گفت مسوول امور به‌اصطلاح مذهبی داعش به همراه پسر و یکی از مشاوران نزدیکش در درگیری با نیروهای عراقی در منطقۀ وادی حجار در غرب موصل کشته شدند.

همچنین دو پزشک بریتانیایی که پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه خارطوم، پایتخت سودان، به داعش پیوسته بودند، هنگام فرار از موصل کشته شدند.

گزارش‌های منتشره حاکی است احمد سامی خضر و هشام فضل‌الله اوایل این هفته هنگام فرار از موصل کشته شدند.

به نوشته پرس تی وی، مقام‌های نظامی عراق در شروع عملیات آزادسازی موصل در تاریخ 26 مهر 1395 گفته بودند حدود شش هزار داعشی در موصل حضور دارند. به گفتۀ فرماندهان ارتش عراق، در جریان پاک‌سازی حومه و بخش‌های شرقی موصل دست‌کم سه هزار و 300  تروریست کشته شدند.

نیروهای امنیتی عراق مناطق شرقی موصل را ماه گذشته آزاد و عملیات آزادسازی مناطق غربی این شهر را از یکم اسفند آغاز کردند. در این عملیات ده‌ها هزار نیروی عراقی به همراه مبارزان داوطلب مردمی و پیشمرگه‌های کرد مشارکت دارند.

شهر موصل که داعش آن را پایتخت خود خوانده‌اش در عراق می‌خواند، از تابستان 1393 در اشغال این گروه تروریستی بوده است./982/ب103/د

ارسال نظرات