۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۸۵۹۲۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

هنر بهترین ابزار برای انتقال و ماندگاری پیام‌های اسلامی و انقلابی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با توجه به گستردگي و مانا بودن حوزه هنر، رشته‌های مختلف هنری بهترین ابزار برای انتقال و ماندگاری پیام‌های اسلامی و انقلابی هستند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي، نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام‌جمعه شهرستان بجنورد، شب گذشته در دیدار با مسؤولان فرهنگی، با اشاره به پنجمین جشنواره شعر استان، به تبیین مطالبات رهبر معظم انقلاب از شاعران آييني و مذهبي پرداخت و اظهار داشت: شاعران آييني و مذهبي با الهام از سبك زندگي شهدا ياد و نام آنها را زنده نگاه دارند.

وي افزود: شهيدان والامقام حق مسلمي به گردن همه ما دارند و هنرمندان و شاعران در آثار تولیدی خود با الهام از زندگي شهيدان می‌توانند آثار گوهرباري خلق كرده و به اين طريق سبك زندگي شهدا را به جامعه انتقال دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوبي اضافه كرد: شاعران آييني و مذهبي در آثار خود با الهام از زندگي شهيدان و سیره ائمه ديني(ع) می‌توانند تأثير فراوانی بر روي فرزندان ما بگذارند و با استفاده از این روش آنها را به سمت سبك زندگي الهي و ارزشي سوق دهند.

وي ادامه داد: اگر هنر، شعر و ادبيات ايراني و اسلامي بر اساس سيره ائمه اطهار(ع) و الهام گرفته از زندگي شهدا باشد، فرزندان ما به شناخت عمقي و تحليلي ارزش‌های والاي اسلامي، انساني و اخلاقي رسيده و درس ايستادگي و استقامت، ايثار و ازجان‌گذشتگی را فرامی‌گیرند.

رييس شوراي استاني حوزه‌های علميه خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از شاعران آييني و مذهبي، تصريح كرد: اهميت اين موضوع به حدي است كه رهبر معظم انقلاب هم به شاعران تأكيد می‌کنند كه با آثار توليدي خود سبك زندگي شهدا را به جامعه انتقال دهند تا ياد و نام شهيدان زنده نگاه‌ داشته شود.

وي خاطرنشان كرد: شاعران آييني و مذهبي با بصيرت افزايي و دميدن روحيه انقلابي در جامعه روحيه جهادي و انقلابي را تقويت و نهادينه می‌کنند و تحول عميقي در فرهنگ عمومي و فرهنگ شهادت‌طلبی ايجاد می‌کنند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان خراسان شمالي با تأكيد بر نقش مؤثر شاعران و هنرمندان در انتقال آموزه‌های ديني و انقلابي، افزود: با توجه به گستردگي و مانا بودن حوزه هنر می‌توان از قالب هنر براي انتقال پیام‌های دين و انقلاب به نسل‌های آينده بيشترين بهره را برد.

وي اضافه كرد: هنر بهترین قالب برای انتقال سبك زندگي، مفاهیم ارزشی و دینی به نسل‌های آینده است و باید شعرا در آثار تولیدی خود به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چرا كه سبک زندگی در جامعه امروز از اهميت بسياري برخوردار است.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: شاعران و مداحان بايد با تفكر انقلابي شعر بسرايند تا با تبيين سبك زندگي به تراز تفکر تبیین سبك زندگي برسند و در راستای نهادينه كردن آن گام بردارند.

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي با اشاره به برگزاری جشنواره استانی شعر در خراسان شمالی، تصريح كرد: با برگزاری این برنامه‌ها به شعرا و آثار هنري آنها بها داده و شاعران و هنرمندان بااستعداد و جديدي را شناسايي می‌کنیم كه به دلايل گوناگون هنوز گمنام هستند.

گفتني است، پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی بیستم اسفندماه جاری به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات