۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۸۶۴۸۲
امام جمعه ملایر:

جامعه تشنه معارف ناب اسلامی است

حجت الاسلام برقراری با بیان این که جامعه تشنه معارف ناب اسلامی است، گفت: در عصر کنونی فقر فرهنگی محسوس است و هیچ ابزار فرهنگی به اندازه نیروی انسانی نمی‌تواند فقر فرهنگی را از بین ببرد.
اما جمعه ملایر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر، روز پنج‌شنبه در دیدار با طلاب ملایری مقیم قم، که در مدرس شماره 1 دارالشفاء برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این دیدار، اظهار داشت: حوزه‌ علمیه به اهمیت و ارزش والای دین را به انسان می‌آموزد.

حجت الاسلام برقراری با بیان این که ما هرچه داریم از حوزه علمیه است، ابراز داشت: خداوند متعال دین اکمل و نعمت اتمی به طلاب عطا کرده است، لذا هر شخصی که خواهان چنین نعمتی است، می‌‌تواند آن را در حوزه‌های علمیه به دست آورد.

وی تصریح کرد: ما در حوزه بر سر سفره معارف و معالم کسانی همچون شهید اول و شهید ثانی نشسته‌ایم، شخصیت‌هایی که بهای این علم گرانبها را پرداخت کرده‌اند.

 امام جمعه ملایر با تأکید بر تأثیرگذاری علماء، خاطرنشان کرد: این که این شخصیت‌های بزرگ‌ را به شهادت می‌رسانند به خاطر آن است که آنها انسان‌های تأثیرگذاری بودند، چرا که اگر تأثیری بر جامعه نداشتند و بود و نبودشان مساوی بود، دلیلی نداشت تا خود را به خطر انداخته و چنین انسان‌هایی را به شهادت برسانند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه در تربیت نخبگان، گفت: حوزه‌های علمیه چنین قابلتی را دارد تا واحد را به 100 تبدیل کند و 100 را به جامعه‌ای ارتقاء بخشد.

حجت الاسلام برقراری اظهار داشت: زمانی که از امام راحل سؤال شد که چرا استاد شما انقلاب نکرد اما شما انقلاب اسلامی ایران را به وجود آوردید، ‌ایشان فرمود: حوزه علمیه‌ای که شیخ عبد‌الکریم حائری تأسیس کرد، کمتر از انقلاب ایران نبود.

وی ادامه داد: این سخن امام خمینی(ره) بیانگر آن است که حوزه‌های علمیه می‌توانند بسترِ به وجود آمدن انقلاب‌ها را آماده کنند، چرا که تحول ابتدا در دل حوزویان به وجود می‌آید و  در ادامه به جامعه تسری پیدا می‌کند.

امام جمعه ملایر ابراز داشت: اگر امروزه شاهد ترس استکبار از افرادی همچون زکزاکی، شیخ عیسی قاسم و سید حسن نصر‌الله هستیم، همه از برکات انقلاب اسلامی است چراکه همه این افراد شاگردان این مکتب هستند.

وی حوزه‌های علمیه را گوهری گرانبها توصیف و تصریح کرد: خداوند نعمت بزرگی به ما عطا کرده است که سرچشمه‌اش حوزه‌ علمیه قم است، لذا از فرصت طلایی که برای مطالعه و فراگیری معارف اسلامی فراهم شده است، کمال استفاده را کرده و خود را آماده خدمت به جامعه کنید.

حجت الاسلام برقراری با بیان این که جامعه تشنه معارف ناب اسلامی است، تأکید کرد: در عصر کنونی فقر فرهنگی محسوس است و هیچ ابزار فرهنگی به اندازه نیروی انسانی نمی‌تواند فقر فرهنگی را از بین ببرد.

وی با اشاره به تأثیر فراوان تبلیغ چهره‌ به چهره، خاطرنشان کرد: تبلیغ چهره به چهره بهترین راهی است که می‌توان نیاز‌های معنوی جامعه را تأمین کرد، زیرا زمانی که یک روحانی عالم با اخلاق و رفتار خوب، در منطقه‌ای حضور پیدا می‌کند، با تنها با حضورش در سطح شهر می‌تواند اسلام را تبلیغ کند، چه رسد به زمانی که بخواهد در مسجدی به سخنرانی بپردازد.

امام جمعه ملایر با بیان این که یک روحانی عالم می‌تواند دل‌های مردم را مقلوب کند، عنوان کرد: به برکت دل‌هایی که یک روحانی مقلوب می‌کند، حال انسان‌ها را نیز به احسن الحال ارتقاء می‌بخشد.

وی با اشاره به آیه 122 سوره توبه، اظهار داشت: بر اساس این آیه، از همان روز اولی که وارد حوزه علمیه می‌شوید، برنامه ریزی کنید تا پس از فراگیری علوم دینی و پس از گذشت چند صباحی، به میان قوم و شهر خود برگردیم و معارف ناب اسلامی را در اختیار جامعه خود قرار دهیم.

حجت الاسلام برقراری بازگشت و مهاجرت طلاب به شهر‌های خود را ضروری ارزیابی و خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه باید فرهنگ سازی کند تا طلاب پس از گذراندن مقدمات و دوره‌های سطح عالی، به شهر‌های خود مهاجرت کرده و دین را تبلیغ کنند.

وی با بیان این که دشمن شبانه روز تلاش می‌کند تا جوانان را منحرف کند، تصریح کرد: روستا‌های بسیاری در کشور بدون عالم و روحانی هستند و این در حالی است که دشمن توسط شبکه‌های ماهواره‌ای و با تمام قوای خود به تبلیغ منکر می‌پردازد تا اعتقادات مردم را سست کند. /878/پ203/ی

ارسال نظرات