۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۸۷۰۷۴

سمينار «حضرت فاطمه زهرا الگوی زنان مسلمان» در بنگلادش برگزار شد

در آستانه فرارسيدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن، سمینار «حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی زنان مسلمان» در بنگلادش برگزار شد.
بنگلادش


به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه فرارسيدن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن، سمینار «حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی زنان مسلمان» روز گذشته از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکا و با مشارکت انجمن الزهراء (الزهراء اسوسیشن بنگلادش) در محل سالن کنفرانس‌های علمی دانشگاه دافودیل داکا برگزار شد.

اين مراسم با تلاوت آياتي چند از كلام‌الله مجيد آغاز شد، سپس سلینا پروین ريیس انجمن الزهراء با اشاره به الگو بودن حضرت فاطمه (س) برای همه بانوان مسلمان، گفت: حضرت فاطمه زهرا (س)، در عمر کوتاه خود در سایه تعالیم پدر بزرگوارشان، خود را آن‌چنان ساخت که توانست بالاترین مقام زنان دو عالم را از آن خود سازد.

وي به جنبه مادری شخصیت این بزرگ بانوی عالم پرداخت و گفت: فضایل شخصیتی آن حضرت بی نظیر است. فاطمه زهرا (س) هم یک مادر نمونه برای فرزندان خود بودند و هم نسبت به پدر خود چنان رفتاری داشت که لقب «ام ابیها» را از بزرگ مرد عالم دریافت کرد.

خانم سلینا پروین در پايان سخنان خود، يادآور شد: حضرت فاطمه زهرا (س) برترین و کامل‌ترین الگو برای زنان مسلمان است.

تأكيد بر مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی

خانم مهرافروز چومکی وزیر زنان و کودکان دولت بنگلادش، از ملت ایران و به ویژه زنان ایران به احترام خاصی یاد كرد و گفت: در قانون اساسی بنگلادش، حقوق و احترام برای جامعه زنان کشور تأمین شده است.

وي در رابطه با جایگاه و اهميت زنان در بنگلادش گفت: یک زن قبل از هر فعاليت اجتماعي باید یک مادر خوب باشد و به خانواده و فرزندان اهميت دهد. ایمان به خدا و اهمیت دادن به ارزش‌های اسلامی و انسانی دو فرمول اساسی برای پیشرفت یک زن مسلمان است تا بتواند در ساخت خانواده و جامعه خوب مؤثر واقع شود.

وزیر زنان و کودکان دولت بنگلادش يادآور شد: مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی هرچه بیشتر شود، جامعه و ملت به همان سرعت رشد و پیشرفت مي‌كند./982/ب102/ف

ارسال نظرات