۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۸۹۸۰۹
از سوی امام جمعه بُنجار مطرح شد؛

استمداد از یک مرجع تقلید برای احیای حوزه بُنجار

امام جمعه بنجار از حضرت آیت الله مکارم برای احیای حوزه علمیه این شهر استمداد طلبید.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمودپارسا امام جمعه شهر بُنجار استان سیستان و بلوچستان به همراه جمعی از خواهران و برادران این شهر با حضور در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) قم با حضرت آیت الله مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام پارسا در ابتدای این دیدار با اشاره به سیستان به عنوان دیاری ولایت مدار، اظهار داشت: زمانی که مردم در سراسر عالم با تبلیغات سوء معاویه، حضرت علی(ع) را سبّ می کردند مردم سیستان که مردمانی با غیرت و شرف بودند حاضر شدند سر زنان کهنسال خود را در ملأعام بترشاند ولی به علی(ع) ناسزا نگویند.

وی افزود: مردم سیستان نخستین گروهی بودند که بعد از واقعه خونین دشت کربلا برای خونخواهی سیدالشهدا(ع) از سیستان به کربلا رفتند، این دیار مرکز توحید و خدا پرستی بوده و در هیچ برهه ای از زمان سابقه شرک و بت پرستی نداشته است و امروز نیز 400 طلبه از این استان در قم درس می خوانند.

امام جمعه بُنجار با بیان این که سیستان و بلوچستان قدمتی 5 هزارساله دارد، ابراز داشت: در همین شهر سوخته جسدی بعد از 5 هزار سال کشف شده است که فردی در آن لحظه مشغول عبادت بوده است و مرحوم شیخ آقا بزرگ تهرانی در کتاب خود بیان می کند که140 سال پیش در شهر بُنجار نماز جمعه توسط ملاعلی اکبر سیستانی اقامه می شده است.

وی در ادامه به معرفی شهر بُنجار پرداخت و عنوان کرد: این شهر یکی از بخش های مرکزی شهرستان زابل در استان سیستان و بلوچستان است و مردمی مؤمن و ولایت مدار دارد و با توجه به درخواست های متعدد آنها از سال گذشته نماز جمعه نیز در این شهر راه اندازی شده و امیدواریم بتوانیم این مسؤولیت خود را به درستی انجام دهیم.

حجت الاسلام پارسا با اشاره به تحصیل 25 طلبه برادر و 20 طلبه خواهر از شهر بنجار، عنوان کرد: این تعداد در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان تحصیل می کنند، در حالی که طبق اسناد موجود خود شهر بنجار در سالیان دور دارای حوزه علمیه بوده و زمینی به همین منظور در آن دوران برای توسعه حوزه علمیه وقف بوده است، ولی متأسفانه امروز اثری از آن نیست که یکی از درخواست های جدی ما تقاضای کمک برای احیای حوزه علمیه این شهر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بد اقتصادی مردم سیستان و بلوچستان اشاره و عنوان کرد: بعد از 20 سال خشکسالی در این دیار، مردم وضعیت معیشتی بدی دارند که اعتیاد و جرم و جنایت از آثار آن است؛ امیداوریم مسؤولان توجه ویژه ای به این مردم رنج دیده نیز داشته باشند.

حجت الاسلام پارسا در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوب و گسترده مردم از نماز جمعه و عدم گنجایش مکان فعلی اقامه این فریضه الهی درخواست داریم درصورت امکان مساعدتی برای گسترش مکان فعلی نماز جمعه صورت بگیرد./1330/پ202/ج

ارسال نظرات