۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۸۹۹۸۱

واکنش جریان‎های مقاومت به حمله خودسرانه آمریکا به سوریه

حزب الله لبنان، جنبش نجبای عراق و جنبش انصارالله یمن در بیانیه هایی جداگانه، حمله آمریکا به سوریه را محکومت کردند.
گروه های مقاومت حزب الله لبنان نجبای عراق و انصارالله یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه های مقاومتی منطقه در بیانیههایی جداگانه ضمن محکومیت حمله آمریکا به سوریه، آن را اقدامی در راستای اهداف رژیم صهیونسیت دانستند.

حزب الله لبنان: اقدام احمقانه ترامپ سرآغاز بحرانی بزرگ در منطقه است

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این تجاوزات ممکن نیست تأثیری در روحیه ارتش سوریه که پیروزی‌ها را علیه تروریست‌ها یکی پس از دیگری رقم می‌زند، بگذارد.

به نوشته پایگاه خبری العهد، حزب‌الله لبنان همچنین تجاوز آشکار آمریکا علیه حاکمیت سوریه را محکوم و تأکید کرد: این تجاوزات هیچ تأثیر منفی بر پیمان مقاومت و ایستادگی در کنار سوریه و کمک برای مبارزه با تروریسم نخواهد گذاشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام احمقانه بزودی فتح بابی برای بحرانی بزرگ و خطرناک در سطح منطقه خواهد شد و اوضاع جهانی را پیچیده‌تر خواهد کرد.

جنبش نجبای عراق: حمله موشکی آمریکا به سوریه معادلات نظامی را تغییر نمی‎دهد

جنبش نجبای عراق اعلام کرد که حمله موشکی آمریکا به سوریه در پاسخ سرنگونی چندی پیش یک جنگنده رژیم صهیونیستی به دست ارتش سوریه صورت گرفت.

«هاشم الموسوی» سخنگوی جنبش نجبا افزود: این حمله موشکی قواعد درگیری‎های سوریه را تغییر نمی‎دهد و مواضع آن در روند جنگ سوریه تغییری ایجاد نمی‎کند.

وی تصریح کرد: استفاده از سلاح شیمیایی آخرین ابزارهای دولت آمریکا برای نجات گروه‌های تروریستی پس از شکست در ایجاد توازن نظامی در سطح سیاسی و میدانی است.

سخنگوی جنبش گفت: تاریخ آمریکا انسانیت را نمی‌شناسد، کما اینکه حوادث هیروشیما و ناکازاکی وحشی بودن دولت آمریکا در ارتکاب جنایات جنگی را نشان می دهد.

انصارالله: هدف آمریکا توسعه نفوذ رژیم صهیونیستی و پاکسازی دشمنان این رژیم است

شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تجاوز آمریکا به سوریه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: این تجاوز آشکار عملا نشان دهنده واقعیت پروژه واشنگتن و تل‌آویو برای تخریب منطقه است. هدف آمریکا از این حمله توسعه نفوذ رژیم صهیونیستی و پاکسازی دشمنان این رژیم در منطقه است که در این راه برخی از رژیم‌های مزدور مانند رژیم آل سعود به خدمت گرفته شده‌اند.

شورای سیاسی انصارالله افزود: توجیهاتی که آمریکا برای این حمله خود مطرح می‌کند، بهانه‌های واهی و دروغ‌های مفتضحانه‌ای است که این دولت قبلا از آن برای حمله به عراق و دیگر کشورها و اشغال آن‌ها به کار گرفته است.

این شورا خاطرنشان کرد: ادعای آمریکا مبنی برای دفاع از غیرنظامیان، دروغی است که کشتار کودکان، زنان، غیرنظامیان و نقض قوانین بین‌المللی و اخلاق انسانی از سوی این دولت در فلسطین، عراق و یمن آن را برملا کرده است.

شورای سیاسی انصارالله در ادامه این بیانیه بر حمایت کامل خود از دولت و ملت سوریه برای واکنش به این تجاوز آمریکایی و صهیونیستی ظالمانه تاکید کرد.

این شورا همچنین از همه ملت‌های عربی و اسلامی خواست که برای محکوم کردن این تجاوز، مواضعی درخشان و متمایز با مواضع رژیم‌های منافق اتخاذ کند.

شایان ذکر است آمریکا بامداد امروز جمعه در تجاوزی آشکار، یک پایگاه نظامی الشعیرات سوریه را با 59 فروند موشک از نوع توماهوک هدف قرار داد.

فرودگاه الشعیرات سوریه که هدف 59 فروند موشک آمریکایی قرار گرفت در جاده حمص به تدمر و در نزدیکی روستای الشعیرات و حدود 35 کیلومتر با شهر حمص فاصله دارد، این مکان از مهمترین پایگاه‌های آموزشی در منطقه قلمداد می‌شود به طوری که 25 درصد توان نیروی هوایی سوریه را تشکیل می‌دهد، دو نوع جنگنده میگ و سوخو در قالب سه اسکادران از آن استفاده می‌کرده‌اند./847/ب904/ف

ارسال نظرات