۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۹۰۴۸۶
حزب الله:

جنایت‎های تروریستی از بزرگترین مصائب جهان اسلام است

حزب الله لبنان، انفجارهای تروریستی رخ داده در دو کلیسای مصر را به شدت محکوم کرد.
حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، دو انفجار تروریستی رخ داده در کلیسای طنطا و اسکندریه مصر که به کشته و مجروح شدن بیش از 100 تن شد را به شدت محکوم کرد.

در این پیام آمده است: هدف قرار دادن مومنان در کلیسا اوج توحش به شمار آمده و فقدان هرگونه انسانیت نزد گروه های تروریستی را نشان می دهد. این جنایت در راستای مهاجرت مسیحیان از سینا و سایر مناطق مصر، سوریه، عراق و لبنان صورت گرفته و دروازه های فتنه و تجزیه طایفه ای و نژادی را در راستای مصالح رژیم صهیونیستی می گشاید.

حزب الله این جنایت را به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و افزود: قتل های مستمر و روزافزون باندهای جنایتکار که با پوشش دین صورت می گیرد، از بزرگترین مصائبی است که امت با آن دست و پنجه نرم می کند. این جنایت ها از سوی قدرت های بزرگ برنامه ریزی و از سوی برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند.

این حزب تصریح کرد: این کشورها به حمایت مالی، سیاسی و رسانه ای از تروریسم پرداخته و اهداف جنایتکارانه آنان را ترسیم می کند تا جوامعمان را مورد تجزیه قرار داده و بذر تفرقه را میان مردمی که قرن هاست در مصر به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند، بکارند.

حزب الله لبنان در بخش پایانی پیام خاطرنشان ساخت: حزب الله در این لحظات دردناک در کنار ملت مصر ایستاده و نسبت به توطئه بزرگ علیه امت اسلامی هشدار می دهیم. همگان باید در راستای تشکیل یک ائتلاف واقعی برای مقابله با تروریست ها و حامیان منطقه ای و بین المللی آن تلاش کنند.

گفتنی است انفجار اول در کلیسای «مار جرجیس» در شهر «طنطا» مرکز استان «الغربیه» در شمال قاهره رخ داد که دست‌کم 30 نفر کشته و 71 مجروح بر جای گذاشت.

چند ساعت پس از انفجار طنطا، انفجار دوم کلیسای «مرقسیه» در شهر اسکندریه را هدف گرفت که دست کم 11 کشته و 35 مجروح بر جای گذاشت./980/ب902/د

ارسال نظرات