۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۹۰۶۵۶
قربانزاده در نشست خبری:

کشور با بحران مدیریتی مواجه است/ برخی به دنبال دوقطبی کردن فضای کشور هستند

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه دولت فعلی به دلیل ضعف و ناکارآمدی فرصت خود را از دست داده است، گفت: بحران های موجود در کشور کار را به جایی رسانده که مردم باید در ۲۹ اردیبهشت در انتخاب خود تجدید نظر کنند.
حسین قربانزاده

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حسین قربانزاده، دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۱ فروردین در نشستی خبری با رسانه ها گفت: سی و نه روز دیگر دو انتخابات مهم را پیش رو داریم که ما در شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت جلساتی در این باره برگزار کردیم به ویژه درباره انتخابات ریاست جمهوری که ما با دکتر قالیباف قرابت داریم.

وی افزود: معتقدیم کسی که سابقه روشن تری دارد برای اداره امور کشور در اولویت است، اگر قالیباف در صحنه انتخابات حضور پیدا کند گزینه مطلوب است اما تا این لحظه وی مصر بر عدم حضور است؛ وضعیت فعلی کشور باعث می شود که ما پیگیر حضور آقای قالیباف باشیم.

وی با اشاره به سخنرانی امروز رییس جمهور در نشست خبری گفت: این اظهارات با واقعیت جامعه تفاوت دارد و اوج آن در  سوال همکار ما درباره وعده صد روزه در نشست خبری از رئیس جمهور به چشم می خورد.

وی گفت: اگر صد روز برای حل کردن مشکلات کافی نبود قطعا 4 سال کافی بود علی رغم اینکه به روشنی گفتار و فیلم سخنان آقای روحانی وجود دارد که به تحول صد روزه در اقتصاد کشور وعده دادند؛ بحران های اقتصادی و زیست محیطی به حدی رسیده که مردم باید برای انتخاب خود در روز 29 اردیبهشت تجدید نظر کنند.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت تاکید کرد: دولت فعلی به دلیل ضعف و ناکارامدی فرصت خود را از دست داده و به همین خاطر باید در 29 اردیبهشت فکر اساسی برای اداره امور صورت گیرد.

وی درباره آینده سیاسی قالیباف گفت: مشورتهایی داریم و جلساتی را برگزار می کنیم، قطعا درباره قالیباف ایمان داریم که نسخه نجات بخش کشور نوع مدیریت وی در بخش های مختلف است، به وعده هایی که دادن عمل کردند از این رو ما اعتقاد داریم نسخه فعلی نجات کشور آقای قالیباف هستند.

وی ادامه داد: من سخنگوی وی نیستم اما تا جایی که مطلع هستم و از جلساتی که برگزار می شود خبر دارم که همچنان وی مصر بر عدم حضور است، البته گروه هایی هستند که رایزنی می کنند تا وی در انتخابات شرکت کنند.

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت افزود: در شرایط فعلی شاهد ضعف در حوزه اقتصاد و اشتغال در کشور هستیم از این رو مهمترین بستر برای ورود آقای قالیباف به صحنه انتخابات وجود دارد به خصوص وعده هایی که از سوی دولت عمل نشده است و نقطه مقابل آن کسی است که به وعده های خود عمل کرده است.

قربانزاده تصریح کرد: هرکس نسبت به آینده سیاسی خود تصمیم می گیرد اما تا جایی که ما از دوران دفاع مقدس تا امروز از آقای قالیباف سراغ داریم این است که به خاطر تعهد به مردم در صحنه حضور داشتند، تخریب ها و فشارهایی که به وی و خانواده اش وارد شده کم نبوده اما همین تخریب ها مقاومت او را بیشتر کرده است.

وی گفت: اگر قالیباف به دنبال این بود که از جمنا مجوزی بگیرد ضرورتی نداشت یک روز قبل از برگزاری مجمع بیانیه ای داده و بگوید من هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم، این گواهی بر عدم حضور وی است.

قربانزاده درباره کاندیداتوری حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: ما نظرمان را صریحا اعلام کردیم و گفتیم که نظرمان با آقای قالیباف است، در هیچ صورتی اظهارنظرمان تغییر نمی کند. اما از زمانی که زمزمه حضور آقای رییسی در عرصه سیاسی مطرح شده است باید گفت بداخلاقی یا بی اخلاقی درحال صورت گرفتن است.

وی افزود: امروز اصلاح معیشت و اقتصاد اولویت و دغدغه مردم است اما فضایی در کشور رقم خورده که درحال منحرف شدن به این سمت هستیم که مردم تصمیم گیری کنند که چه کسی با حاکمیت و چه کسی علیه حاکمیت است. درسال 88 نیز همین گونه فلسفه ریاست بر قوه مجریه و اینکه چه کسی بهتر می تواند کشور را اداره کند زیر سوال رفت که در کشور فتنه رقم خورد.

قربانزاده گفت: به گونه ای فضا را امنیتی سیاسی می کنند که به نظر می رسد قرار است انتخاباتی برای رهبری صورت گیرد؛ ما اعتقاد داریم آقای روحانی می خواهد فضای انتخابات پیش رو به جای نقد عملکرد وی در 4 سال گذشته  تبدیل به دوقطبی سیاسی - امنیتی شود.

وی  درباره سازوکار وحدت نیروهای انقلاب در قالب جبهه مردمی تصریح کرد: اصل وحدت با این سازوکار پسندیده است ولی آقای قالیباف از روز اول درخواستی برای حضور در این جبهه نداشتند و اعضای جبهه به خاطر لطفی که داشتند نام وی را در لیست خود قرار دادند. با این حال اگر آقای قالیباف در انتخابات حضور پیدا کنند مستقل حضور پیدا خواهند کرد و این استقلال وجود خواهد داشت./۸۵۶/پ201/ص

ارسال نظرات