۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۹۰۷۲۵
امام جمعه زرگرشهر:

امام علی الگوی حقیقی اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام شیخی امیرمؤمنان(ع) را الگوی حقیقی اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: باید نگاه ویژه اقتصادی امام علی(ع) برای جامعه ما تبیین شود و از این سیره در جهت تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی بهره برد.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر امشب در جشن میلاد امیرمؤمنان(ع) در منطقه لاله آباد بابل با اشاره به جایگاه والای مولای متقیان در عالم خلقت، گفت: امام علی(ع) در عالی ترین مقام عبودیت در عالم امکان قرار دارد و تنها خداوند متعال از جایگاه حقیقی و واقعی ایشان مطلع است.

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) در زهد و تقوا نمونه و نظیر ندارد و برای رسیدن به مراتب بالای الهی باید به ریسمان ولایت امام علی(ع) چنگ زد زیرا ولایت ایشان در امتداد ولایت الهی است.

عضو هیأت امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل امیرمؤمنان(ع) را الگوی حقیقی اقتصاد مقاومتی بیان کرد و اظهار داشت: باید نگاه ویژه اقتصادی امام علی(ع) برای جامعه ما تبیین شود و از این سیره در جهت تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی بهره برد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) بیش از آن که نگاهی مصرف گرا داشته باشد، همواره تولید به ویژه در حوزه کشاورزی را با ایجاد باغ های مختلف و حفر چاه برای رونق اقتصادی جامعه اسلامی مد نظر قرار داد.

حجت الاسلام شیخی با اظهار نگرانی از اشاعه الگوی مصرف گرایی جامعه شهری به روستاها، تصریح کرد: متأسفانه کم کم فضای مصرف گرایی در روستاها در حال گسترش است و امروز فرهنگ تولید در روستاها کمرنگ گردید.

وی افزود: روستاها منابع مهم تولید به ویژه در تامین مایحتاج غذایی جامعه هستند و باید مسؤولان در جهت تقویت و تشویق جامعهه روستایی برای تولید بستر سازی لازم را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه نگاه اسلام را به حوزه اقتصاد یک نگاه متعالی و پیش رونده بیان کرد و گفت: اسلام دارای نگاهی متعالی و به روز به حوزه اقتصاد است و اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری برگرفته از دیدگاه های اقتصاد اسلامی است.

وی با انتقاد شدید از برخی اظهارنظرها در عدم دخالت علما و مراجع تقلید در حوزه نظریات اقتصادی، خاطرنشان کرد: امروز بیماری اقتصاد کشور ناشی از عدم توجه به آموزه های  اقتصادی اسلام است و بانک های غربی در برخی موارد مانند سود تسهیلات بانکی، اسلامی تر از ما عمل می کنند.

حجت الاسلام شیخی ادامه داد: بی‌اطلاع بودن و عدم اجرای درست اقتصاد اسلامی سبب شده است جامعه ما به دردهای امروز گرفتار شود.

وی بخش عمده ای از احکام اسلام را در حوزه اقتصاد بیان کرد و گفت: آیات و روایات اسلامی زیادی در حوزه  اقتصاد وجود دارند و تحصیل کردگان اقتصاد لیبرال غربی، نمی توانند هدایت اقتصاد جامعه اسلامی را عهده دار شوند.

امام جمعه زرگرشهر اظهار داشت: عمل به آموزه های غربی و مدلهای پیشنهادی سازمان های بین المللی اقتصادی غرب موجب ورشکستگی و ناکارآمدی اقتصاد کشور می شود و نباید اجازه داد تا عده ای از فرصت حضور در صدا وسیما به بهانه دفاع از عملکرد ناکارآمد اقتصادی دولت برای حمله به مراجع تقلید استفاده کنند.

وی افزود: امروز برای تطبیق حوزه اجرای اقتصاد اسلامی نیازمند رجوع به علما و مراجع تقلید هستیم و باید از ظرفیت های حوزه علمیه در این عرصه بهره برد./1313/203/ب2

ارسال نظرات