۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۹۱۳۰۳

دیدار نمایندگان عتبات مقدس عراق با شیعیان هندوستان و پاکستان

هیأت‌هایی از آستان قدس علوی و عباسی، برای مشارکت در برنامه‎های فرهنگی مراکز شیعه، به هندوستان و پاکستان سفر کردند.
هیأت اعزامی از آستان قدس علوی به کشور هندوستان

به گزارش خبرگزاری رسا، هيأت اعزامى آستان قدس علوى که برای مشارکت در برنامه های فرهنگی شیعیان، به كشور هندوستان سفر کرده است، به شهر کلکته رسید.

این هیأت که متشکل از مسؤولان و روحانیان آستان قدس علوی است، در جشنواره فرهنگی ـ مذهبی امام علی (ع) که از سوی آستان عباسی در کلکته برگزار می شود به این شهر وارد شدند.

حجت الاسلام مصطفی ابوالطابوق سرپرست هیأت اعزامی آستان علوی به هندوستان در این رابطه گفت: آمادگی های لازم جهت مشارکت فعال در این دوره از جشنواره انجام شده و در این راستا چندین کتاب و بروشور به دو زبان اردو وانگلیسی چاپ شده است.

ابوالطابوق افزود: کتاب‌ها  و محصولات فرهنگی در نظر گرفته شده برای این جشنواره شامل رهنمودها و مواعظ آیت الله سیستانی به جوانان، کتاب فقه زائر به همراه بروشورهایی درباره فقه زائر ویژه آقایان و بانوان، احکام شرعی درباره عزاداری اهل بیت (ع)، رساله حقوق امام سجاد (ع)، کتاب‌هایی در زمینه سخنان حکیمانه حضرت علی (ع) و چندین پوستر تبلیغاتی ومذهبی با طرحهای مختلف هستند.

حضور هیأت آستانهای علوی وعباسی در حوزه علمیه امام علی در شهر کلکته هند

در ادامه سفر هیأت‌های دو آستان علوی و عباسی به کشور هندوستان، با حضور در حوزه علمیه امام علی (ع)، با اساتید و طلبه‌های این حوزه دیدار وگفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام مصطفی ابوالطابوق سرپرست هیأت اعزامی آستان علوی به هند در این رابطه اظهار داشت: طی دیدار با طلبه های این حوزه هدایای متبرکی از سوی آستان علوی بین آنان توزیع شد و از طلبه های برتر تجلیل به عمل آمد.

همچنین در دیدار با اساتید و طلبه های كودک ونوجوان حوزه علمیه امام علی (ع) در شهر کلکته هند حجت لاسلام مهند العقابی، مسؤول بخش امور فرهنگی آستان علوی به سخنرانی پرداخت.

گفتنی است هیأت‌های عتبات عالیات جهت برگزاری جشنواره ی فرهنگی مذهبی امام علی و دیدار با شیعیان هند به این کشور سفر کرده اند.

دوره پنجم این جشنواره با شعار (امیرالمومنین (ع) حجت بندگان وپیشوای رستگاری) از 14 تا 19 رجب در هندوستان برگزار می شود.

بازدید هیأت اعزامی آستان علوی از آموزشگاه قرآنی شهر سکردو در پاکستان

در ادامه فعالیتهای فرهنگی مذهبی هیأت اعزامی آستان علوی به کشور پاکستان، این هیأت با سفر به شهر سکردو در ایالت گلگت پاکستان از آموزشگاه قرآن کریم این شهر بازدید کرد.

باقر البخاتی از مسؤولان هیأت اعزامی آستان علوی به پاکستان در این رابطه گفت: جهت ایجاد روابط دوسویه با این آموزشگاه و دیدار با نماینده مراجع عظام نجف و حمایت معنوی از فعالیت‌های فرهنگی مذهبی شیعیان در این مناطق، به این شهر وارد شدیم.

البخاتی افزود: طی حضور در آموزشگاه قرآنی شهر سکردو، محفل قرآنی مبارکی برگزار شد و در این محفل علاوه بر تلاوت کلام الله مجید، مراسم تواشیح مذهبی و سخنرانی با موضوع عقاید، از سوی حجت الاسلام عزام الربیعی، نماینده آستان حسینی برگزار شد./847/ب۹۰۴/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی آستان قدس علوی

ارسال نظرات