۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۴۹۱۳۷۰

برگزاری نشستی با موضوع اسلام هراسی در فلوریدا آمریکا

در نشستی با موضوع بررسی اسلام هراسی در شهر کیسیمی فلوریدا، ابعاد مختلف محدودیت‎های اعمال شده علیه مسلمانان در زمان ترامپ، مورد بررسی قرار گرفت.
برگزاری نشست با موضوع اسلام هراسی در فلوریدا

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسمی برای بررسی وضعیت اسلام هراسی در شهر کیسیمی ایالت فلوریدا آمریکا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور دارن ساتو نماینده کنگره برگزار شد، مسلمانان از مناطق مختلف آمریکا حضور داشتند و در مورد محدودیت های اخیر إعمال شده علیه مسلمان در زمان ترامپ، به ویژه در مورد محدودیت های مسافرتی بحث کردند.

در این نشست مسلمانان تاکید کردند که سختی های رفت آمد فقط برای مسلمانانی که از خاورمیانه آمده اند نیست بلکه زندگی مسلمانان آمریکایی را که بیشتر عمر یا حتی همه زندگی خود را در آمریکا بوده‌اند را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

رشا مبارک، نماینده سازمان روابط اسلام و آمریکا در منطقه، در این رابطه گفت: رفتارها و گفتارهای ضد اسلامی که نفرت را در جامعه منتشر می کند، به منزله چراغ سبز به افرادی است که می خواهند رفتار تبعیض آمیز داشته باشند.

وی که معتقد به غلط بودن سیاست های ترامپ است، در ادامه سخنان خود افزود: اسلام هراسی، فقط نشان دهنده مخالفت با مسلمانان نیست بلکه نشان از نژادپرستی باسابقه در جامعه آمریکا است.

یکی از حضار که در مورد تجربه قربانی شدن خود بر اثر سیاست های غلط دولت سخن میگفت، اظهار کرد: من شهروند آمریکا هستم؛ چرا برای مسافرت از دین و آیین من سوال می شود؟

در ادامه گفتارهای نشست، به استعدادهایی به ویژه در مهندسی و پزشکی اشاره شد که به دلیل سیاست های مهاجرتی ترامپ، آمریکا از دست خواهد داد.

دونالد ترامپ با شعار مخالفت با ورود مسلمانان و سایر اقلیت ها، حتی اتباع مکزیکی، به مسند ریاست جمهوری آمریکا تکیه زد و از زمان به قدرت رسیدن، محدودیت های شدیدی به ویژه علیه مسلمانان إعمال کرده است./847/ب۹۰۲/ف

امیر رحیمیان
ارسال نظرات