۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۹۲۵۵۵
در مراسم افتتاح فاز دوم بلوار آیت الله بروجردی مطرح شد؛

تأکید آیت الله حسینی بوشهری بر احیای معماری اسلامی

آیت الله حسینی بوشهری گفت: همچنان که پیشرفت و توسعه شهری لازم و ضروری است، حفظ بناهای مذهبی و تاریخی هم ضرورت ویژه ای دارد و ساختمان ها باید با الگوی اسلامی و دینی منطبق باشند.
مراسم افتتاح بلوار آیت الله بروجردی آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه فاز دوم بلوار آیت الله بروجردی که در محل احداث پروژه برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات شهرداری قم و افرادی که در اجرای این پروژه شرکت داشته اند، گفت: امیدواریم پیوسته شاهد عمران و آبادانی شهر کریمه اهل بیت(ع) باشیم.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: خوشبختانه در این چند ساله عمران و آبادانی خوبی را در شهر مقدس قم شاهد بوده ایم و ان شاءالله که این روند ادامه پیدا کرده و گسترده تر شود.

وی ادامه داد: با وجود این پیشرفت ها و توسعه شهری شایسته است که خیابان ها و ساختمان هایی که در این شهر مقدس بنا می شود، برگرفته از الگوی دینی و اسلامی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همانگونه که پیشرفت و توسعه شهر لازم و ضروری است، حفظ بناهای مذهبی و تاریخی هم ضرورت ویژه ای دارد.

وی با انتقاد از ساختمان هایی که از نماهای غیر اسلامی در آن استفاده شده است، ابراز کرد: شهرداری شهر مقدس قم باید به مجوزهایی که برای احداث ساختمان ها می دهد توجه ویژه ای داشته باشد و آن ها را مورد بررسی قرار دهد.

امام جمعه قم با اشاره به وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در شهر مقدس قم، گفت: امیدواریم خانه ها و ساختمان هایی که در این شهر مقدس بنا می شود به گونه ای باشد که بتوانیم در مجموع نمره خوب و قابل قبولی به عمران این شهر مقدس بدهیم.

علیرضا قاری قرآن، معاون امور زیربنایی شهرداری قم در بخشی از این مراسم با توضیح پروژه بلوار آیت الله بروجردی، ابراز کرد: فاز سوم این پروژه که حدفاصل شهرک قدس تا شهرک پردیسان است تا 6 ماهه نخست سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: پس از مراسم افتتاح فاز دوم بلوار آیت الله بروجردی، مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات عمرانی فاز سوم نیز انجام می شود؛ در روزهای آینده هم چندین طرح عمرانی دیگر در شهر مقدس قم به بهره برداری خواهد رسید.

ولی الله بیاتی، رییس شورای اسلامی شهر قم سخنران دیگر این مراسم بود که گفت: شهر مقدس قم برای جذب توریست مذهبی کارهای عمرانی زیادی را پیش بینی کرده و در دست اجرا دارد.

وی یادآور شد: از مجموع بودجه ای که به شهر مقدس قم تخصیص داده می شود، بیش از 80 درصد آن صرف امور عمرانی می شود./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات