۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۹۴۰۳۴
یکی از مقامات بنگلادشی ابراز نگرانی کرد؛

ساخت ۵۶۰ مسجد در بنگلادش در چارچوب تلاش آل سعود برای گسترش وهابیت

در حالی که دولت بنگلادش پروژه‌ ساخت ۵۶۰ مسجد را با هزینه عربستان در این کشور تصویب کرده است؛ برخی مقامات مذهبی این کشور از تلاش حکام سعودی برای گسترش وهابیت ابراز نگرانی کردند.
مسجد

به گزارش خبرگزاری رسا، یک مقام بنگلادشی اعلام کرد که ساخت 560 مسجد با هزینه عربستان باعث گسترش وهابیت و اسلام افراطی در این کشور خواهد شد.

گفته می‌شود، دولت بنگلادش بر اساس معامله‌ای با گروه‌های افراط‌گرا، طرح ساخت 560 مسجد را با هزینه‌ یک میلیارد دلاری عربستان تصویب کرده است.

این در حالی صورت می‌گیرد که «شیخ حسینا» سال گذشته در سفرش به عربستان از حکام سعودی خواستار تامین هزینه ساخت این مساجد شده بود.

«مصطفی کمال» وزیر برنامه‌ریزی بنگلادش اعلام کرد که پس از سفر نخست وزیر این کشور به عربستان سعودی، قرار است ریاض 1.07 میلیارد دلار هزینه ساخت مساجد در این کشور را پرداخت کند.

از سوی دیگر، بسیاری از اقلیت‌های مذهبی در بنگلادش از ساخت مساجد با حمایت مالی عربستان سعودی ابراز نگرانی کرده‌اند.

برخی از کارشناسان بنگلادشی معتقدند که حکام سعودی با ساخت مساجد تلاش دارد تا افکار وهابیت را در این کشور تبلیغ و ترویج کند که سبب گسترش تروریسم خواهد شد.

«رضاءالحق چندپوری» رهبر مسلمانان فرقه صوفی در بنگلادش نیز گفت که ساخت این مساجد در این کشور هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: ما با ساخت مساجد مخالف نیستیم اما حمایت مالی عربستان سعودی موضوعی جدی است زیرا حکام سعودی با استفاده از پول برای گسترش وهابیت از طریق این مساجد تلاش می‌کنند.

عربستان سعودی در برخی از کشورهای اسلامی به منظور تبلیغ و ترویج افکار وهابیت پول‌های هنگفتی را خرج می‌کند.

حکام سعودی در تلاش برای گسترش افکار وهابیت در افغانستان نیز ساخت و ساز یک دانشگاه بزرگ مذهبی در شرق این کشور را روی دست گرفته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات