۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۹۵۱۱۵
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

وضعیت معیشتی مردم در تراز نظام اسلامی نیست

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت:‌ کشور ما در دولت های مختلف افتخارهای فراوانی آفریده است اما وضعیتی که مردم با آن مواجه هستند در تراز نظام اسلامی نیست.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: حضور در جمع مردم همدان توفیق بزرگی برای بنده بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بنده در اوائل انقلاب سه سال در همدان حضور داشتم و حقیقتا استان همدان دارالمومنین و دارالمجتهدین است و در روزهای سخت کردستان رزمندگان همدانی بودند که خوش درخشیدند و امنیت غرب کشور تا حد زیادی بر عهده رزمندگان همدان بود.

وی افزود: رای مردم در نظام اسلامی امری تشریفاتی نیست و مردم هستند که سرنوشت کشور را رقم می زنند و در برخی نقط دنیا انتخابات برگزار می شود اما ساز و کارشان فرق می کند و باید تفاوت در نظام اسلامی  و غرب را دانست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: انتخابات در ایران با غرب دارای یک اختلاف ماهوی است هرچند ساختارها متناسب با ماهیت ارائه نشده با این حال اختلاف ماهوی در این زمینه مشاهده می شود.

وی تصریح کرد:‌ تفاوت انتخابات ایران با غرب بر سر نوع وظیفه است؛ در نظام اسلامی رأی باری به هر جهت نداریم و افراد باید با اطلاعات وارد عرصه شوند و هر کسی که خود را در عرصه انتخاب قرار می دهد و هر کسی که رای نمی دهد باید بر اساس وظیفه عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در جلسات الگوی ایرانی اسلامی توصیه کردند که برای مفاهیم عالی اسلامی باید الگوی مناسب ایجاد شود و انقلاب با این ماهیت موجود؛ فقط انتخابات است و باید به الگو مبدل شود و باید دانست که خود انجام وظیفه خود پیروزی است البته باید به نتیجه هم فکر کرد اما باید نگاه کرد که چگونه باید حرکت کرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به محرومان اظهار داشت: در این مدت افتخار خدمت به ایتام و مستمندان را دارم و باید دانست یکی از اولویت های امروز جامعه توجه به وضعیت مردم محروم است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت:‌ کشور ما در دولت های مختلف افتخارهای فراوانی آفریده است اما وضعیتی که مردم با آن مواجه هستند در تراز یک نظام اسلامی نیست.

وی افزود: به برکت شهدا  و مردم خیلی کارها انجام شده و باید فعالیت ها بر تراز نظام باشد و با استفاده از نیروهای انسانی و ثروت های کشور این مهم دست یافتنی است./201/979/ب1

ارسال نظرات