۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۹۵۱۵۸
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی عنوان کرد؛

تعطیلی ۴۱ درصد کارخانجات به دلیل واردات چینی

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: امروز ۴۱درصد کارخانجات و مراکز تولیدی به حالت تعطیلی در آمده است و این به دلیل واردات ۵ میلیارد دلار کالای چینی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در جمع مردم انقلابی و ولایی استان همدان در حسینیه امام با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مدیریت کشور راباید با روحیه انقلابی مه در دوران دفاع مقدس وجود داشت، پیش برد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کشور ایران از حیث ذخائر معدنی و زیر زمینی بسیار غنی است و نکته مهم در این زمینه بهره گیری درست و دقیق از این منابع است که نیازمند مدیریت دلسوز و انقلابی است.

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان همدانی در دفاع مقدس اظهار داشت: همدان سرشار از دلیرمندانی مانند حاج حسین همدانی است که در راه امنیت و آرامش کشور ایران از جان خود گذشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ابراز داشت: بصیرت مردم و حضور انها در صحنه سایه جنگ را از سر کشور کم کرده است و این حضور سبب شده است که هیچ کشوری قدرت و یارای عرض اندام در برابر ایران نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط فعلی زندگی مردم ناراحت کننده است و در شان آنان نیست البته باید گفت که در سال های بعد از انقلاب تاکنون پیشرفت های زیادی در زندگی مردم نمودار شده است.

 امروز در حدود ۱۱ میلیون جوان دختر و پسر آماده ازدواج و برای شروع زندگی با عزت خود نیازمند تسهیلات هستند و باید اقدامات عاجل برای آنان صورت گیرد.

 امروز در شرایطی که بسیاری از جوانان تحصیلکرده ظرفیت این را دارند که در جامعه نقشی تعیین کننده داشته باشند، شرایط کشور به گونه ای رقم خورده است که  ممر درآمد برخی افراد فقیر تنها یارانه ۴۵ هزار تومانی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: دولت در چهار سال گذشته ۷۰۰ هزار میلیارد نقدینگی جذب کرده است که اگر نیمی از این مبلغ را هم برای اشتغال هزینه می کرد، نصف مشکل اشتغال جوانان در کشور حل می شد و این نشان از ضعف مدیریت در کشور است.

وی افزود: امرور  مالیات در کشور از جایگاهی مناسبی برخوردار نیست در حالی که یک کارمند از حقوق خود مالیات می دهد برخی افراد با درآمد های کلان از دادن مالیات خود سرباز می زنند. رونق اقتصادی در کشور در گرو حمایت از تولید و کارآفرینی صورت می گیرد و این در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

وی ادامه داد: در عدالت اجتماعی دو نوع نگاه وجود دارد نخست این است که می گویند تسهیلات را باید به افراد سرمایه دار ارائه کرد تا مردم محروم پای سفره آنان بنشینند و نگاه دیگر این است که فرصت های اقتصادی برای همه افراد جامعه برابر باشد که این نگاه مصداق عدالت اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که دهک های ضعیف جامعه را می توان با همین بودجه کشور تامین کرد، گفت: می توان با همین بودجه دهک های پایین جامعه را با افزایش سه برابری یارانه نقدی تامین کرد. برای رفع مشکل فرار مالیاتی باید سامانه جامعه اطلاعات در کشور ایجاد شود یک بخش د زمینه گمرکات و بخش دیگر در زمینه نظارتی است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به جایگاه شفافیت در اقتصاد ابراز داشت:‌ ساخت مسکن و رونق در آن فضای گسترده ای را برای اشتغال ایجاد می کند.

وی افزود: با مسکن سازی هم می توان اشتغال را رونق داد و هم افراد بی مسکن را از بی خانه بودن نجات داد و این نشان می دهد مشکل ما در نبود منابع نیست بلکه مشکل در نبود مدیریت قوی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت:‌ انتشار اخبار زمانی که مردم آن را در مطبوعات می بینند سبب دلسردی مردم شده است و این در حالی است که فساد در کشور جنبه فراجناحی به خود گرفته است.

وی ادامه داد: در مقابله با فساد هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت و فسا اداری در کشوری که این همه شهید برای ارزش های خود اهدا کرده است، توجیه ندارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه امروز روزنامه ها نسبت به رییس دولت درباره مفسدان اقتصادی پیگیر تر هستند.

وی با بیان این مطلب که در ۱۰ سال حضور در سازمان بازرسی کشور آسیب ها شناسایی و راهکارهای لازم ارائه شد، گفت: متاسفانه عزمی برای آسیب زدایی در کشور وجود ندارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مساله حاشیه نشینی گفت: حاشیه نشینی شهری نباید باشد و این در حالی است که در شهر همدان بیش از ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین وجود دارد.

وی با بیان این که بسیاری از امور نیمه کاره رها شده است، ابراز داشت: در زمینه کشاورزی اگر آب از سدهای موجود به صورت کارشناسی شده کانال کشی می شد امروز مشکل آب برای کشورزی وجود نداشت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  اکنون را زمان اقدام و عمل توصیف کرد و گفت: امروز ۴۱درصد کارخانجات و مراکز تولیدی به حالت تعطیلی در آمده است و این به دلیل واردات ۵ میلیارد دلار کالای چینی بوده است.

وی افزود: صندوق فرهنگیان اعتبار دارد و فرهنگیان وام می خواهند ولی موفق نیستند اما یک نفر تمام پول صندوق فرهنگیان را غارت می کند و این در شرایطی است که یک دیریت انقلابی و جهادی در کشور می تواند همه مشکلات را حل کند. هرجا به نیروی جوان انقلابی اعتماد کردیم موفق شدیم و این درسی بود که امام راحل به مردم داد که به جوانان اعتماد کنید.

تحریم می تواند تبدیل به یک فرصت شود، در صورتی که نگاه ما به دستان بیگانگان نباشد و تمام توجه خود را روی تولید داخل و توانمندی داخل متمرکز کنیم.

وی در رابطه با جایگاه اجتماعی زنان با بیان اینکه ما به زنان حق ندادیم بلکه خدا حق داده است، افزود: انقلاب اسلامی بانوان را در عرصه‌های اجتماعی با حفظ کرامت حاضر کرده است که این اقدام کار یک یا دو دولت نیست، حقی است که خدا به بانوان داده است نه حقی که در قالب حق شهروندی داده شود.

حق شهروندی یعنی کسی با رشوه مواجه نشود، حق شهروندی یعنی کسی برای انتقاد از عملکرد با مشکل برخورد نکند، این مسائل به عمل نیاز دارد با نمایش و رونمایی از یک نوشته حق شهروندی ادا نمی‌شود.

کارکردن در دولت و خدمت به مردم با تاجر بودن سازگاری ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: رقیب اصلی دولت فعلی چهار سال عملکرد خودش است و در دولت کرامت اجازه نمی دهم هیچ قرار دادی بدون کرامت مردم و نظام اسلامی امضا شود.

وی در پایان گفت: دوران حرف درمانی به پایان رسیده است و باید به صورت جدی به دنبال ایجاد کار و اشتغال برای مردم بود./۹۷۹/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات