۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۹۵۶۸۹
رییس امور مساجد شهرری:

خطر روحانیت منهای اسلامیت بیش از خطر اسلام منهای روحانیت است

رییس امور مساجد شهرری با بیان اینکه اسلام منهای روحانیت یکی از دغدغه‌های مهم شهید مطهری بود، گفت: در حال حاضر روحانیت منهای اسلامیت تهدید برای جامعه اسلامی به شمار می‌رود.
اصلانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی اصلانی رییس امور مساجد شهرری، امروز در مراسمی که به مناسبت پاسداشت روز معلم در حوزه علمیه الزهرا(س) شهرری برگزار شد، گفت: شخصیت علمی و فرهنگی شهید مطهری کم نظیر است.

وی افزود: امروز طلاب و فضلای جوان ابعاد و آثارفکری شهید مطهری را باید بیش از دانشگاهیان و دانشجویان مورد مطالعه و تحقیق قرار دهند تا بتوانند از ژرفای دانش این دانشمند گرانقدر بهره ببرند.

حجت الاسلام اصلانی با تاکید براینکه بی‌اعتنایی به آثار شهید مطهری جفای به ایشان است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بارها به این نکته اشاره داشتند و فرمودند: آثار شهید مطهری مبنای جمهوری اسلامی است؛ امروز تبیین و تسهیل آثار شهید مطهری بسیاری از آسیب‌های معرفتی و فکری را در عرصه علم آموزی کاهش می‌دهد.

رییس امور مساجد شهرری ادامه داد: بصیرت و هوشیاری شهید مطهری زبان زد عالمان دینی است عمق و معرفت ایشان نسبت به معارف دینی به حدی عظیم است که آثارش به عنوان بهترین منبع برای رفع مشکلات علمی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های شهید مطهری اسلام منهای روحانیت بود، گفت: روحاینت امتداد خط اصیل فقه شیعه و به معنای واقعی تفکر اسلام ناب است اما متاسفانه ما امروز از روحانیت منهای اسلامیت واهمه داریم که رهبری بارها به آن اشاره فرموده‌اند.

حجت الاسلام اصلانی ادامه داد: هر چه زمان می‌گذرد نیاز بشر به آثار علمی شهید مطهری بیشتر احساس می‌شود.

رییس امور مساجد شهرری با تاکید بر اینکه طلاب باید مبلغ مباحث مهدویت باشند، اظهار داشت: مباحث مهدویت بسیار گسترده است که یکی از آن مباحث مربوط به مساله امامت و ولایت است در این زمینه مطالعه کتاب انسان 250 ساله بسیار توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: کتاب انسان 250 ساله منتقد تفکر سکولار مبنی بر عدم دخالت و مبارزه سیاسی امامان معمصوم(ع) در دوران حیاتشان است. تفکر شیعی معتقد است که پس از واقعه کربلا موضع گیری سیاسی امامان حادتر و عمیق‌تر از گذشته شده و انقلاب اسلامی نتیجه همان سیاست انسان 250 ساله است.

حجت الاسلام اصلانی اضافه کرد: طلاب باید مهدویت را در قرآن کریم، نهج‌البلاغه ،خطبه غدیر، ادعیه و زیارات ائمه معصومین(ع) دنبال کنند تا بتوانند به صورت شفاف مساله مهدویت را برای جامعه شفاف سازی و تبلیغ کنند./813/۲۰۲/ب۱

 

 

ارسال نظرات