۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۴۹۵۹۵۴
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

خرد شود دهانی که به شهدای مدافع حرم توهین کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: شهدای دفاع مقدس و انقلاب و شهدای مدافع حرم اقامه کننده نماز و دین الهی بودند و خرد شود آن دهانی که به شهدای مدافع حرم توهین کرد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در قزوین امروز در دیدار جمعی از مدیران و کارکنان مؤسسه غیرانتفاعی رجاء قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد اظهار کرد: شغل و عمر ما یک وجه دارند و جدا از هم نیستند و هر دو از یک پیمانه مصرف می‌شوند این نگاه اشتباهی است که ما عمر خود را می‌گذرانیم که بعد زندگی کنیم.

وی در ادامه افزود: خدای متعال از ما مطالباتی دارد و این مطالبات همان کسب و کاری است که در دنیا به آن مشغول هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: سعادتمند کسی است که عمر و زندگی و فعالیتش همان مطالبات خدای متعال است اما در غیر این صورت خسارت‌مندترین و ورشکسته‌ترین فرد در دنیا و آخرت است زیرا همه عمر این افراد مست دنیا شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید انسان‌های فرهیخته در اقامه نماز می‌کوشند تصریح کرد: اقامه نماز به معنای نمازخواندن نیست زیرا ما می‌توانیم با پایبندی به نمازخواندن دزدی و اختلاس کنیم و دروغ هم بگوییم اما فردی که اقامه کننده نماز است مناسبتی با گناه و زشتی‌ها و ظلم و ستم ندارد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اقامه نماز ما را از فحشا و منکر باز می‌دارد و این اثر نماز در زندگی است عنوان کرد: امام حسین(ع) بزرگترین اقدامی که داشتند، اقامه نماز بود یعنی خود را باید برای دین فدا کرد نه اینکه از دین به عنوان ابزاری برای رسیدن به مطامع دنیوی بهره ببریم.

وی در اضافه کرد: شهدای دفاع مقدس و انقلاب و شهدای مدافع حرم اقامه کننده نماز و دین الهی بودند و خرد شود آن دهانی که چند روز پیش در اصفهان به شهدای مدافع حرم توهین کرد که نمونه‌های این شهدای حریم دین در استان ما هم حضور دارند که زندگی و فرزندان خود را فدای دین خدا کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه گفت: نماز ستون دین است یعنی باید برپاباشد و این اقامه نماز مسؤولیت همه زندگی انسان را به سمت خیرخواهی و برای دین به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ولایت و رهبری نیز ستون فقرات نماز است ابراز کرد: یعنی نماز و حج بدون ولایت فایده ندارد ولایت اصلی‌ترین ستون نماز است و همچون قلب برای بدن است که همه عبادات بدون ولایت ارزشی ندارد زیرا باید به جایگاه ولی فقیه و نایب امام عصر آگاه بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به بصیرت افزایی در دانشجویان تصریح کرد: اگر خانواده ما در یمن یا عراق و سوریه بودند چه انتظاری از مردم ایران داشتیم.

وی در پایان گفت: ما باید دانشجویان خود را به گونه‌ای تربیت کنیم که نسبت به مسلمانان دیگر کشورهای اسلامی احساس مسؤولیت کند نه اینکه بگوید نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران تربیت دانشجو به نوعی که تبدیل به ضدانقلاب یا حامی انقلاب شود بر عهده دانشگاه‌ها است./۱۰۱/۸۷۳/ب۱

ارسال نظرات