۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۴۹۶۱۹۲
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

همایش «ولایت فقیه؛ راهبرد تشیع در مدل حکومتی اسلام» برگزار شد

همایش «ولایت فقیه؛ راهبرد تشیع در مدل حکومتی اسلام» با حضور آیت الله مصباح یزدی در مشهد برگزار و مقالات برتر آن معرفی شدند.
ولایت فقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «ولایت فقیه؛ راهبرد تشیع در مدل حکومتی اسلام» عصر شنبه با حضور آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در تالار نور مشهد برگزار شد.

در این همایش که به همت مدرسه عالی شهید مطهری(ره) برپاشده بود، علمی حسینی، دبیر همایش با اشاره به برخی اهداف تأسیس مدارس شهید مطهری(ره)، گفت: امروز دانش اموختگان این مدارس در عرصه های مختلف نظام اعم از تدریس، پژوهش، مدیریت و قضاوت منشأ خدمات مؤثری هستند.

وی افزود: ادامه این فرآیند و بهسازی شرایط آموزشی پژوهشی می طلبد که به مسائل و مقتضیاتی همچون آگاه سازی و نوآمدسازی اطلاعات دانشجویان و دانش آموختگان بپردازیم که به پیشبرد اهداف این مدرسه کمک کند.

علمی حسینی تصریح کرد: برگزاری اینگونه همایشها گامی در راستای اهداف مدارس شهید مطهری به ویژه تربیت علما و روحانیان و اندیشمندان اسلام شناس و آگاه به مقتضیات زمان است.

دبیر همایش «ولایت فقیه؛ راهبرد تشیع در مدل حکومتی اسلام» اظهار کرد: این برنامه در سه بخش فراخوان مقاله، کارگاه های تخصصی و همایش برنامه ریزی شده بود که در بخش فراخوان، حدود 20 مقاله علمی تخصصی به دبیرخانه ارسال و چهار مقاله برتر انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: در نوبت صبح نیز کارگاه تخصصی مبانی نظری ولایت فقیه و پاسخ به شبهات ویژه طلاب و دانشجویان مدرسه عالی شهید مطهری(ره) برگزار شده است.

گفتنی است در این همایش، ضمن تقدیر از صاحبان مقالات برتر و نیز دانشجویان ممتاز دانشگاه شهید مطهری(ره)، مقالات «نظریه ولایت فقیه از دیدگاه متفکران اسلامی»، «تحلیل نظریه تفکیک قوا در اسلام وغرب» و «پاسخ به شبهات ولایت فقیه» قرائت شد./930/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات