۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۹۶۷۴۸
حجت الاسلام بهداروند:

«دفاع از حرم» برترین جایگاه برای درخشش جوان است

محقق و پژوهشگر دینی اظهار داشت: ما جوانان بسیاری داریم که در عرصه های مختلف همچون علم، نانو، پژوهش، فرهنگ، اقتصاد و ... خلاقیت ها و ابتکارهای بسیار خوبی داشته اند. از بهترین مواضع این درخشش ها، حضور در دفاع از حرم اهل بیت(ع) با عنوان «مدافعان حرم» است.
بهداروند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند، جامعه شناس، محقق و پژوهشگر دینی در گفت گو با خبرنگار اندیشه خبرگزاری  در رابطه با مولفه های «جوان انقلابی امروز» اظهار کرد: جوانی که امروز در فضای انقلاب اسلامی تنفس می کند، جوانی است که بر محور داده هایی که بعد از قریب به 4 دهه دریافت کرده، خود را بازسازی و تربیت می کند و یکی از  عرصه های حضور و درخشش این جوان، حضور در عراق و سوریه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) است.

وی افزود: ما جوانان زیادی داریم که در عرصه های مختلف همچون علم، نانو، پژوهش، فرهنگ، اقتصاد و ... خلاقیت ها و ابتکارهای بسیار خوبی داشته اند. یک بخش از این درخشش ها، حضور در دفاع از حرم اهل بیت علیه السلام با عنوان «مدافعان حرم» است. اگر به سن مدافعان حرم دقت کنید می بینید مدافعان حرم غالبا افرادی هستند که تقریبا دو دهه بعد از پایان دفاع مقدس وارد عرصه جهاد و دفاع شده و به شهادت رسیده اند و مایه عزت و افتخار ملت ایران شده اند.

رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس  گفت: این نیست مگر امتداد گفتمان جهاد و شهادت که از 8 سال دفاع مقدس به ما ارث رسیده و آنها از این گفتمان کپی برداری کرده و در عرصه فرهنگ دفاع مقدس جان خود را فدا کردند.

حجت الاسلام بهداروند ادامه داد: اگر قرار باشد این فرهنگ مانا و ماندگار شود و نسل به نسل انتقال یابد، باید همانند واقعه عاشورا به عنوان یک فرهنگ در جامعه مطرح شود نه به عنوان یک اتفاق یا حادثه. همچنان که اگر امروز دفاع مقدس ما در سوریه، لبنان و ... اتفاق می افتد یک حادثه و اتفاقِ یک شبه نیست بلکه یک گفتمان و فرهنگ است که جایگاه خود را در جهان باز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان ما به تأسی از فرهنگ گفتمان جهاد و شهادت که برگرفته از خون بهترین جوانان این کشور است، توانستند این راه را ادامه دهند و دفاع را تمام شده فرض نکردند و امروز جایگاه انقلاب اسلامی را در سطح منطقه و بین الملل به خوبی تبیین می کنند.

وی در پایان یادآور شد: جوان امروز در بهترین شرایط و بهترین فرصت ها و بهترین زمان ِممکن، تنفس می کند؛ رشد و جایگاه خود را پیدا می کند. دفاع از حرم مقدس ائمه علیه السلام و مدافعان حرم جایگاهی ممتاز است که جوان امروز در این جایگاه می تواند خود را بیابد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات