۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۹۷۰۶۶
رییس حوزه هنری استان قم:

آشفتگی مدیریت فرهنگی در سطح شهر قم باید برطرف شود

رییس حوزه هنری استان قم مهم ترین مشکل فعالیت فرهنگی و هنری در این شهر را تعطیلی و عدم زیر ساخت های مناسب اماکن فرهنگی و هنری دانست.
رییس حوزه هنری قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجد الدین معلمی، رییس حوزه هنری استان قم به همراه جمعی از کارکنان و هنرمندان این سازمان، در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به مشکلات و بسترهای فعالیت فرهنگی و هنری در استان قم گفت: استان قم به لحاظ وجود هنرمندان برجسته، سابقه هنری بسیار درخشانی دارد و در بعضی از رشته‌های هنری درخشش پررنگی داشته است و در سطح استان در رشته‌های نمایش، خطاطی، گرافیک، تصویرسازی و تولید فیلم چهره‌های ارزشمندی در استان قم وجود دارد این که هنرمندان از استعداد و پتانسیل های بسیار خوبی در عرصه تولید آثار هنری و فرهنگی فاخر برخوردار هستند.

رییس حوزه هنری قم تصریح کرد: تعطیلی و عدم زیر ساخت های مناسب اماکن فرهنگی و هنری مهم ترین مشکل فعالیت فرهنگی و هنری در قم بوده و به همین علت هنرمندان استان، مکان خاصی برای فعالیت ندارند و مردم نیز به تبع این مسائل ارتباط کمتری با هنر و هنرمندان دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه برنامه فرهنگی یکسانی میان سازمان ها و فعالان فرهنگی و هنری وجود ندارد مقداری آشفتگی در این میان مشهود است که باید توجه جدی به این مسأله شده در زمینه احیای زیر ساخت های فرهنگی و هنری در سطح استان اقدام مناسبی صورت گیرد.

رییس حوزه هنری قم تصریح کرد: باید در این زمینه به گونه ای عمل شود که سرپرستی و به خط کردن مراکز فرهنگی به سرعت انجام شود تا آشفتگی مدیریت فرهنگی در سطح شهر برطرف و پویایی در عرصه فرهنگ و هنر مشهود شود.

معلمی رمز ارتقا و تعالی فرهنگی یک کشور را ارج نهادن به هنر اسلامی و هنرمندان آن مرز و بوم عنوان کرد و یادآور شد: تعالی فرهنگ در گرو تعالی هنری یک کشور است و این دو با یکدیگر ارتباط بسیار تنگانگی دارند./۸۳۷/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات