۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۴۹۷۰۹۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین وزیری تأکید کرد؛

یأس از ظهور آسیب جدی عرصه مهدویت

مسؤول امور بین‌الملل دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به لزوم تشخیص دقیق انحراف‌ها، گفت: نباید برای این که کسی را وارد فضای معرفت واقعی مهدویت کنیم او را مأیوس از ظهور کنیم.
حجت الاسلام سیدمحمود وزیری- امام جمعه هامبورگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود وزیری، امروز در نشست هم‌اندیشی نخبگان تبلیغی مهدویت که در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: اولین قدم مقابله با انحرافات مهدویت تشخیص دقیق انحراف است و این که میان انحرافات کلی و جزئی تفکیک قائل شویم.

مسؤول امور بین‌الملل دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که باید میان انحراف و درمان تناسب وجود داشته باشد، افزود: ما نباید برای این که کسی را وارد فضای معرفت واقعی مهدویت کنیم او را مأیوس از ظهور کنیم.

وی با اشاره به لزوم استناد به منابع اصیل و دست‌اول در موضوع مهدویت، اظهار داشت: افزود: ما وقتی می‌توانیم در تبلیغ مهدویت و مقابله با انحراف از مهدویت کارآمد باشیم که در استناد به اصول و منابع دست‌اول موفق باشیم و بتوانیم در استناد به قرآن و احادیث معصومان(ع) استدلال قوی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وزیری خاطرنشان کرد: اتقان در پاسخ‌گویی، استفاده نکردن از متشابهات و روایات ضعیف، و استفاده از روش‌های جدید در تبلیغ می‌تواند به مقابله با انحرافات مهدوی کمک کند و برای مثال اگر دشمنان مهدویت از ساخت کلیپ و انیمیشن در تبلیغ بر علیه مهدویت استفاده می‌کنند ما هم باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی راهکار دیگر مقابله با جریانات انحرافی مهدویت را اعزام کارگروه به درون تشکیلات آنان دانست و گفت:  ما باید در درون جریانات انحرافی نیرو داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی آن‌ها را رصد کنیم و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را پیدا کنیم.

مسؤول امور بین‌الملل دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: ما باید از بازخوردها و برخوردهای گذشته خود درس بگیریم و ناهنجاری‌هایی که در رفتارها و برخوردهای ما با آسیب‌ها و انحرافات جامعه بوده است را بهبود ببخشیم./843/پ۲۰۳/س

ارسال نظرات