۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
کد خبر: ۴۹۷۱۳۸

طلاب و فضلای قزوین، الموت، آبیک و الوند به هم اندیشی نشستند

جلسه هم اندیشی طلاب و فضلای قزوین، الموت، آبیک و الوند که با حضور حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین امام جمعه موقت شهرستان قزوین و همچنین اساتید، طلاب و فضلای این شهرستان‌ها برگزار شد.
مراسم انتخابات هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه هم اندیشی طلاب و فضلای قزوین، الموت، آبیک و الوند با حضور حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین امام جمعه موقت شهرستان قزوین و همچنین اساتید، طلاب و فضلای این شهرستان‌ها  امشب در مدرس شماره یک دارالشفا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمد باریک‌بین در این جلسه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که علم را ودیعه الهی بیان کرده‌ اند، گفت: طبق این حدیث شریف «الْعِلْمُ‏ وَدِیعَةُ اللَّهِ فِی أَرْضِهِ وَ الْعُلَمَاءُ أُمَنَاؤُهُ عَلَیْهِ فَمَنْ عَمِلَ بِعِلْمِهِ أَدَّى أَمَانَتَهُ وَ مَنْ لَمْ یَعْمَلْ بِعِلْمِهِ کُتِبَ فِی دِیوَانِ الْخَائِنِینَ»، دانشمندان و علما امینان بر علم خدا هستند و اگر کسی نتواند این امانت را به درستی ادا کند، جزو خائنین درگاه الهی نامش ثبت خواهد شد.

استاد حوزه علمیه به تبیین ویژگی‌های علمای الهی در کلام امیرمؤمنان(ع) پرداخت و اظهار داشت: لازمه یکی عالم این است که دارای اخلاق نیکو بوده و از طمع پرهیز کند.

وی ادامه داد: از آداب عالمان الهی این است که به آنچه که می‌دانند عمل کنند؛ طلاب علوم دینی باید بدانند که این مهم یک تکلیف الهی برای آنان است؛ انسان به هر میزان که یاد گرفت باید عمل کند تا پله های ترقی معنوی دیگر برای او نمایان شود.

حجت‌الاسلام باریک‌بین خاطرنشان کرد: از جمله مهم ترین وظایف عالمان دینی این است که از معصومین(ع) تبعیت کرده و وارد امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و غیره نشوند مگر اینکه با انگیزه مبارزه با ظلم و ستم باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک عالم دینی بعد از این که به علم خود عمل کند باید دیگران را انذار دهد؛ این بدان معنا نیست که طلاب تا زمان عالم کامل شدن در خانه‌هایشان بنشینند، بلکه بدین معنا است که به هر اندازه علم آموختند و عمل کردند، به همان اندازه هم دیگران را مورد انذار قرار دهند؛ بنابراین با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان، طلاب باید بدانند که جامعه به آنها نیاز دارد و باید در جامعه حضور فعالانه داشته باشند.

همچنین حجت‌الاسلام مسلم درگاهی در این جلسه با اشاره به سند 2030 و سکوت شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: چرا مسؤولان در این شورا غافل بودند تا اینکه رهبر معظم انقلاب موضع گیری کند؟

عضو مجمع نمایندگان طلاب با بیان بعضی از پیامدهای رقت بار سند 2030 افزود: در این سند آمده است که دولت باید از حقوق خانواده دفاع کند؛ اما غافل از اینکه خانواده در غرب با خانواده در ایران فرق می‌کند چراکه در ایران خانواده در ایران به ازدواج یک پسر و دختر اطلاق شده، در حالی که در خارج هم‌جنس بازان نیز خانواده خطاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: باید بدانیم که اگر در برابر اینگونه امور ننگین کوتاه بیاییم، اسلام با خطر جدی روبه رو خواهد شد./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات