۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۴۹۷۵۰۰

امام جمعه بغداد خواستار تشکیل سازمان جهانی مهدویت شد

امام جمعه بغداد بر ضرورت تاسیس سازمانی برای گسترش اندیشه‎های مهدوی در جهان تاکید کرد.
حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی، خطیب جمعه بغداد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، خواستار تاسیس سازمان جهانی گسترش اندیشه‎های اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) در جهان شد و گفت: شیعیان در تبلیغ و نشر اندیشه‎های ائمه اطهار (ع) در سطح جهانی به اندازه کافی فعالیت‎ نکرده‎اند.

وی مهدویت و واقعه کربلا را از مسائل مهم و مرکزی تشیع دانست و افزود: در هر امتی موضوعاتی مرکزی وجود دارد که نشان دهنده فرهنگ، تمدن، تاریخ و آینده آن امت است و شیعیان نیز از قاعده مستثنی نیستند.

امام جمعه بغداد تصریح کرد: انتظار معانی سلبی و ایجابی بسیاری دارد که به مقتضای هر دوران مختلف است. اگرچه صرف اعتقاد ایمانی به امام زمان (عج) دارای آثار مثبتی بر زندگی هر فردی است، اما این نوع انتظار کفایت نمی‎کند زیرا انتظار حقیقی باید با عمل همراه باشد.

امام جمعه ناصریه بر حل مشکلات اجتماعی تاکید کرد

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، بر ضرورت حل مشکلات اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: همه مسؤولانی که در حوزه مسائل اجتماعی فعالیت می‎کنند باید مشکلات و بحران‎های موجود را شناسایی و حل و فصل کنند.

وی افزود: مسؤولان اجتماعی در مسائل دانش آموزان و خانواده نتوانسته‎اند به وظایف اصلی و حقیقی خود به خوبی عمل کنند.

امام جمعه ناصریه عنوان کرد: موضوع افزایش طلاق باید به موضوعات اصلی و با اهمیت مسؤولان اجتماعی تبدیل شود و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نورزند./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات