۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۹۷۵۵۰

بیانیه اعتراضی عضو مجلس خبرگان رهبری به سند۲۰۳۰

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و استادیار دانشگاه فردوسی مشهد طی بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به سند ۲۰۳۰یونسکو اعلام کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی عبدخدایی نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و استادیار دانشگاه فردوسی مشهد طی بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به سند 2030یونسکو اعلام کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنان قاطع و با صلابت مقام معظم رهبری مدظله العالی در ارتباط با سند 2030 یونسکو هشداری است برای مسئولین و نوید آرام بخشی است برای ملت انقلابی ایران که اگر برخی غفلت ورزند یا کژراهه روند رهبر فرزانه خط بطلان بر کار غلط آنها می کشد. همانطوری که ملت ایران هم زیر بار ننگین اسناد استعماری نمی رود و با تمام وجود به پیروی از رهبرش از ازرشهای انقلابی دفاع می کند بدین وسیله بار دیگر هم نقش ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی مبرهن گردید.

امضاء این سند مخالفت با اصولی از قانون اساسی دارد از جمله با اصل 177 قانون اساسی که می گوید: کلیه موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و مهمتر از آن مطابق اصل 153 هرگونه قراردادی که موجب سلطه بیگانگان بر منابع طبیعی، اقتصادی، فرهنگی، ارتش و دیگر شئون کشور گردد ممنوع است، از سویی هم مقام معظم رهبری در این مورد فرمودند: مطلقا مجاز نیست، از این رو سند مزبور نه قانونی است و نه مشروع و از حیز اعتبار کاملا ساقط است و هرگونه اقدامی پی گرد قانونی دارد.

اضافه بر آن در بینش سازمانهای بین المللی اشکالات فراوانی وجود دارد که اینک به برخی اشاره می شود:

لازمه انصاف و انسانیت احترام گذاشتن به حقوق این شهروندان است و افراد سکولار نمی توانند دیدگاه خود را بر دین داران تحمیل کنند دیگر دوران آن گذشته است که دین را در زندگی نادیده بگیرند. تحمیل تفکر سکولاری اضافه بر آنکه خلاف آزادی و تجاوز به حقوق دین داران است سبب تضاد قوانین با اعتقادات آنان می شود که آن هم سبب ناهنجاری های فراوان روحی و اجتماعی می گردد.

از این رو تحمیل فرآورده های سکولاری بر جوامع دینی بر خلاف حقوق انسانی و آزادی آنهاست و هیچگونه توجیه منطقی ندارد و ناهنجاری هایی هم ایجاد می کند و یک حقوق دان باید توجه زیادی هم به فلسفه قوانین داشته باشد و جو زده نشود تا بتواند راه صحیح و معقولی را سیر کند.

از طرف دیگر هم ما باید علیه تهاجم فرهنگی غرب بویژه نسبت به حقوق زن اعتراض داشته باشیم و اقامه دعوا کنیم نه آنکه آن را بپذیریم . یونسکو هم اول به بدبختی زن غربی برسد و چاره ای برای قاچاق انسان و سوء استفاده های جنسی بنماید.

در غرب ظالمانه ترین خیانت نسبت به زنان انجام گرفته و میگیرد، حرمت و حیثیت زن مورد تهاجم است بی بند و باری بجای آزادی نشسته ، بنیان خانواده سست شده بلوغ های زودرس فراوان گشته ارتباطات وقیح جنسی بی حد و حصر شده ، امراض مقاربتی جامعه را تهدید می کند آمار نوزادان نامشروع سال به سال بیشتر می شود روابط نامشروع همجنس ها غوغا می کند ، هنوز هم بصورت وقیحانه و با تظاهرات خواستار آزادی های بیشتری هم هستند (البته در غرب هم افراد نجیب و محترمی که تحت قیود اخلاقی و مذهبی می باشند وجود دارند ولی بسیار در اقلیت) با کمال تأسف این قشر مظلوم زنان وسیله عیاشی یا ثروت اندوزی و فروش کالای یک عده استثمارگر جنسی و یا مالی قرار گرفته اند و سازمانهای بین المللی با تفکر انحرافی خود نمی توانند راه حلی بیابند.

یونسکو اگر خوب و آزادانه فکر می کرد باید گامی در راه حفظ حرمت و شخصیت زن بر می داشت بیچاره میلیونها دختری که توسط دلالان اروپایی فریب خورده و به اروپا و کشورهای غربی کشیده شده و به خود فروشی پرداخته اند و در بردگی و استثمار آن دلالان قرار دارند و فریاد رسی هم ندارند.

ما افتخار داریم که در پرتوی قرآن کریم و تعالیم حیاتبخش اسلام خانواده جایگاه بسیار ارزنده ای دارد واز مصونیت خاصی برخوردار است و دختران ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ارزش زائد الوصفی بویژه در ابعاد علمی و آموزشی برخوردارند، کافی است یک مقایسه ای میان خانمهای پزشک امروز چه از نظر کمیت و تعداد و چه از نظر کیفیت و معلومات با پیش از انقلاب انجام گیرد همچنین سایر بانوان فرهیخته اعم از حوزه یا دانشگاه.

مسئولین کشور هم باید توجه داشته باشند با وجود فرهنگ غنی و بالنده اسلام ما نه تنها هیچگونه نیازی به فرهنگ غرب نداریم بلکه باید از آن گریزان باشیم ولی غرب می خواهد فرهنگ انحرافی خود را بر ما تحمیل کند تا هویت ما را بگیرد و ما را به خود وابسته کند، از طرفی هم از همکاری در تکنولوژی مخصوصا (های تک) امتناع دارد بلکه ممانعت می کند برای اینکه ما استقلال صنعتی پیدا نکنیم و پیوسته اسیر او باشیم و نمونه اش را در انرژی هسته ای مشاهده کردیم.

البته با توجه به اینکه کشورمان باید با جهان ارتباط متعادل داشته باشد و عزت مندانه تعامل کند ما نسبت به قراردادهای خارجی اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی نگران هستیم که در اثر غفلت و یا .... خطراتی متوجه کشور عزیزمان گردد و انتظار داریم که دقت و نظارت و دغدغه بیشتری توسط مسئولین انجام گیرد.

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

محمد هادی عبدخدائی

/۱۳۲۳/د۱۰۲/ج۱

ارسال نظرات