۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۹۷۶۶۲
رییس جمهور طراز انقلاب اسلامی (1)

فعال بحرینی: رییس جمهور ایران باید پیشگام تقریب مذاهب باشد

فعال سیاسی بحرینی با تاکید بر اینکه رییس جمهور ایران باید در مسیر وحدت اسلامی گام بردارد، دیپلماسی و قدرت را دو مؤلفه مهم در دولت اسلامی برشمرد.
امام و شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد الکریمی از فعالان سیاسی بحرین در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به نقش رییس جمهور بعدی ایران در تقریب مذاهب و ادیان آسمانی گفت: رییس جمهور طراز جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی را در مساله تقریب مذاهب می‌تواند ایفا کند. تسهیل حمایت مادی و معنوی از موضوع تقریب مذاهب به نظر مساله ضروری است. از سوی دیگر بایستی تلاش شود تا با آگاهی ملت‌ها پرونده تقریب مذاهب اسلامی شتاب بیشتری پیدا کند.

الکریمی افزود: به نمایش گذاشتن دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه فعالیت‌های تقریب مذاهب و ادیان الهی در طول این سال‌ها از مسائل مهمی است که رییس جمهور بعدی ایران بایستی بدان توجه بیشتری کند. به نظر بنده گروهی از متخصصان و صاحب‌نظران عرصه تقریب مذاهب باید فعالیت‌های انجام شده از سوی نظام اسلامی در این بخش را به دقت رصد کرده و نتایج بسیار مثبت آن را به اطلاع مردم برسانند.

دیپلماسی قدرت بسیار موفقیت‌آمیز بود
فعال سیاسی بحرین در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین نحوه تعامل رییس جمهور اسلامی ایران در رویارویی با استکبار جهانی خاطر نشان کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی تا به امروز استراتژی «تعامل از دریچه قدرت و توان» بوده و به اعتقاد بنده با وجود تمامی انتقادها و اعتراضاتی که بدان می‌شود اما در عرصه واقع و حقیقت بسیار ثمربخش بوده و هیبت و عظمت نظام اسلامی را به جهانیان نشان داده است.

وی ادامه داد: رییس جمهور بعدی ایران باید موازنه میان دیپلماسی و قدرت را حفظ کرده و در تعامل با دولت‌های استکباری مطابق حکمت عمل کند. هنگامی که دیپلماسی قدرت در این مراحل جواب داده پس باید در مرحله بعدی نیز از آن استفاده کرد و بازگشت به عقب در دستور کار قرار نگیرد هرچند که توصیه‌های مقام معظم رهبری در تحقق این اهداف کافی است.

اندیشمند شیعی بحرین با تاکید بر نحوه تعامل رییس جمهور آتی ایران با کشورهای منطقه و حکومت‌های عربی اظهار داشت: به نظر می‌رسد که باید میان دولت‌های همسایه و حکومت‌های خلیجی با مردم تمایز قائل شد. امروز عقلانیت دولت‌های عربی خلیج عقلانیت قبلیه‌ای است که قتل، کشتار و آوارگی نتیجه همین عقلانیت عقب‌مانده است بنابر این باید با عقلانیت، آگاهی، هشیاری و گذشت زمان واقعیت‌ها را برای مردم و حکومت‌های عربی اثبات کرد هرچند که باید در این مسیر از دیپلوماسی و فرهنگ مشترک نیز به نحو احسن بهره‌وری کرد.

الکریمی به مساله مستضعفان نیز اشاره و تصریح کرد: مساله رسیدگی به مستضعفان از مسائل مهم جهان اسلام به حساب می‌آید. با توجه به سلطه استکبار و همراهی دولت‌های استعماری منطقه بنده معتقدم که تنها راهکار حمایت از مظلومان جهان بازگشت به فرامین و توصیه‌های شفاف امام خامنه‌ای است.

وی در پایان با تبیین ابعاد مختلف مساله ایران هراسی و تلاش رسانه‌های استعماری برای ایجاد ایران هراسی در میان کشورهای منطقه تاکید کرد: شک نکنید که امروز ایران‌هراسی دقیقا به معنای اسلام‌هراسی است. در درجه اول باید گفتمان مقام معظم رهبری به عنوان پادزهر ایران هراسی مورد بررسی قرار گیرد. کمیته‌ای از متخصصان باید در ابتدا سخنان، نقطه نظرات و گفتمان رهبری را به سایر زبان‌ها ترجمه کرده و به شکل وسیع منتشر کنند. در مرحله بعد بایستی این توصیه‌ها به اجرا درآید تا بتوان شاهد از میان رفتن پروژه ایران‌هراسی در سطح جهانی بود./981/ب914/ک

ارسال نظرات