۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۴۹۷۷۷۴
امام جمعه موقت اصفهان:

برخی برای جذب رأی بیشتر به کاندیداهای دیگر تهمت می زنند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: برخی افراد از راه تهمت زدن و افترا بستن به یک کاندیداتور به دنبال جذب رأی کسانی هستند که از راه بی عفتی به دنبال آزادی های غیرمشروع هستند.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: به بازگشت انسان هایی که مست مال دنیا شده اند، امیدی نیست.

وی در ادامه مبحث راه های رسیدن به معرفت الله، افزود: راهکارهای عدیده ای برای رسیدن به معرفت الله وجود دارد ولی استفاده از این راهکارها بدون پرهیز از آفات و بلیاتی که می تواند متوجه ایمان انسان شود، بی فایده است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به بیعت شکنی مسلمانان با امیرمؤمنان(ع) بعد از واقعه غدیر خم، تبیین کرد: همه مسلمانان در غدیر خم با امیرمؤمنان(ع) بیعت کردند ولی بعد از رحلت پیامبر(ص) با این که به ظواهر دین مثل نماز و روزه عمل می کردند، دنیا پرستی به آن ها اجازه نداد که بر بیعتشان با امیر مؤمنان(ع) باقی بمانند؛ توجه بیش از حد به منافع دنیوی سبب شد تا بعد از رحلت پیامبر(ص) غیر از 3 یا 4 نفر، بقیه مسلمانان از اسلام خارج شوند؛ امیر مؤمنان(ع) با همراهی حضرت زهرا(س) و حَسَنِین(ع) درب خانه مهاجرین و انصار می رفتند و با آن ها وعده می کردند ولی تنها سلمان، مقداد، ابوذر سر وعده حاضر می شدند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در خطبه ای که تحت عنوان فدکیه مطرح است، از مردم می پرسند، بعد از پیامبر(ص) اعلم الناس کیست، همه مردم می گفتند، علی(ع) است، سپس می پرسیدند، اشجع الناس بعد از رسول خدا کیست، مردم پاسخ می دادند علی(ع) است، سپس پرسیدند چرا علی(ع) را خانه نشین کرده اید و پائین تر از او را بر مسند ریاست نشانده اید، آن ها پاسخی ندادند و سکوت کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: دلیل اصلی این که مردم از امیرمؤمنان(ع) فاصله گرفتند و به بیعت با خلفا تن دادند، عدالت بسیار بالای حضرت علی(ع) بود؛ عدالتی که اجازه نمی داد مردم به عیش و نوش مشغول شوند.

وی با توجه به منقولات تاریخی، بیان کرد: بعد از این که امیرمؤمنان(ع) به حکومت رسیدند، طلحه و زبیر در محوطه بیت المال خدمت ایشان آمدند، حضرت علی(ع) شمعی که در حال سوختن بود را خاموش کردند و شمع دیگری را روشن کردند، طلحه و زبیر دلیل این رفتار را از امام علی(ع) پرسیدند و ایشان پاسخ دادند، شمع اول مال بیت المال بود و من در حال استفاده از آن برای حساب کردن اموال مردم بودم ولی شما برای ملاقات من آمدید و من باید از شمعی که خودم تهیه کرده ام، استفاده کنم؛ به طور قطع کنار آمدن با چنین شخصیتی برای بسیاری از افراد هوا پرست پذیرفتنی نیست.

به بازگشت افرادی که مست مال دنیا شده اند امیدی نیست

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که باید دینمان را از شرّ هوای نفس حفظ کنیم، اظهار کرد: افرادی که مشغول مال دنیا می شوند تا آن جا که حلال و حرام برایشان فرقی ندارد، بعد از مدتی آنچنان مست مال دنیا می شوند که هیچ امیدی به بازگشتشان نیست؛ این افراد با وجود این که آیات الهی برایشان بیان می شود، از پذیرش احکام و دستورات خداوند طفره می روند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: نقل می کنند در گذشته شخصی را برای قرآن خواندن بالای سر میّتی اجیر کردند ولی آن شخصِ قرآن خوان محل دفن میت را ترک کرد و به خانه اش بازگشت، وقتی دلیل این رفتار از او پرسیدند، گفت، من بعد از خواندن قرآن کمی خوابیدم و در خواب میت را دیدم که با التماس به من می گفت، قرآن نخوان، چرا که با هر آیه ای که می خوانی عذاب من بیشتر می شود، از او پرسیدم چرا، گفت، ملائکه عذاب به من می گویند، آیا این آیه را شنیدی، به آن ها می گویم آری شنیدم، سپس از من می پرسند، پس چرا عمل نکردی و چون من چیزی برای گفتن ندارم، عذاب من را بیشتر می کنند.

قلب انسان ظاهراً متدینی که آلوده به دنیا است، حقایق را درک نمی کند

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آیه چهل و ششم سوره حج که می فرماید «أَفَلَمْ یَسِیرُوا فِی الأرْضِ  فَتَکُونَ لَهُمْ قُلُوبٌ یَعْقِلُونَ بِهَا أَوْ آذَانٌ یَسْمَعُونَ بِهَا فَإِنَّهَا لا تَعْمَى الأبْصَارُ وَلَکِنْ تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِی فِی الصُّدُورِ»، افزود: افراد زیادی وجود دارند که اهل نماز و روزه هستند ولی به سبب آلوده شدن به دنیا، قلوبشان حقایق را نمی پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: فصل بهار زمان خوبی برای درک وجود خداوند است؛ شکوفه هایی که از درختان خشک یکمرتبه متولد می شود و زیبایی عجیبی به فضای شهر و روستاها می بخشند، بسیار قابل ملاحظه است و قرآن نیز به این مسأله اشاراتی دارد ولی عده ای بدون توجه به رفت و آمد فصل ها به عیش و نوش مشغول می شوند و به سبب این که اسباب فهمشان را مختوم کرده اند، رتبه ای پائین تر از حیوانات دارند.

نباید با افترا بستن به یک کاندیداتور، رأی مردم را جذب کرد

وی بیان کرد: گاهاً افراد به برخی از کاندیداتورهای محترم تهمت می زنند و می گویند اگر فلان شخص رأی آورد، در پیاده روها دیوار می کشد؛ از راه تهمت زدن و افترا بستن به یک کاندیداتور به دنبال جذب رأی کسانی هستند که از راه بی عفتی به دنبال آزادی های غیر مشروع هستند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان افزود: افرادی که به دنبال رواج دادن بی بند و باری در جامعه اسلامی هستند، اسماً مسلمانند ولی در حقیقت بویی از اسلام نبرده اند./867/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات