۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۴۹۷۸۲۷
آيت الله نمازي:

حذف آيات جهاد از كتب درسي و جايگزیني تفكر اومانيسمي از مفاد سند ۲۰۳۰ است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: يكي از مفاد سند ۲۰۳۰ حذف آيات جهاد و شهادت از كتب درسي آموزش و پرورش و جايگزيني تفكر اومانيسمي است كه هرچه انسان بخواهد قانوني است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار رييس سازمان بسيج كارمندي كشور و سپاه كاشان، گفت: فنا و بقا متناقض يكديگر هستند و بقاء ضد فنا است و فنا نيز ضد بقاء است اما هنر مردان موحد اين است كه فنا و بقا را با هم تركيب و با هم ضميمه كردند.

وي افزود: رمز بقاء شهدا فناي في الله است چرا كه شهيد فاني في الله مي شود و معرفت و بندگي و اطاعت و تعبد آنچنان اوج مي گيرد كه انسان موحد خود را در راه معبود قرباني مي كند تا جايي كه عشق به حد كمال خود و اوج مي رسد، آنجا نقطه عدول از فنا به بقا است.

آيت الله نمازي گفت: فنا عامل بقا است آن هم نه هرفنايي بلكه فنايي كه در راه مسير خدا باشد و هركس در مسير خدا جانش را از دست مي دهد خدايي مي شود و اين فنايي است كه عامل و علت بقا و ماندگاري است و بر همين اساس است كه خداوند در قرآن مي فرمايد ‹‹وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ›› مقتول در راه خدا فنا پذير نيست و ابدي مي شود و كسي كه با خدا پيوند و گره بخورد خدايي مي شود.

وي ادامه داد: تفكر هر ملتي كه تفكر شهادت طلبانه باشد آن ملت در تاريخ ماندگار است و هيچ قدرت و هيچ ابرقدرتي نمي تواند ملتي را كه شهادت طلب و عاشق شهادت است را تحت سلطه و نفوذ و بردگي خودش قرار دهد.

به گفته وي، علت اينكه يكهزار و 400 سال از حيات طيبه شجره توحيد مي گذرد و در طي اين 14 قرن تمام ابرقدرتها از بني اميه تا سلاطين كه هر يك قصد داشتند نفوذ و فرهنگ خود را براهل بيت تحميل كنند و شيعه را به بندگي و بردگي خود برده و تسليم قدرت خود كنند نتوانستند چرا كه در فرهنگ تشيع و اهل بيت حقيقتي بهنام فناي في الله است كه مرگ هراسي ندارند.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: ما در جنگ نابرابر و مظلومانه دفاع مقدس كه همه دنيا حتي كشورهاي خرده ريز خليج فارس از صدام حمايت كردند نتواستند بر كشوري كه جوانهاي آن با قدرت و شهامت در رسيدن به شهادت به يكديگر مسابقه و رقابت داشتند پيروز شوند.

آيت الله نمازي گفت: ما امروز در اين شرايط مظلوميت اسلام و اهل بيت(ع) هيچ راهي به غير از اينكه جوانان و جامعه به لحاظ معرفتي به جايي برسند كه همه عاشق خدا باشند و كسي كه عاشق خدا باشد هيچ هراسي از دشمن و مرگ نخواهد داشت از اين رو امام راحل مي فرمايد، ملتي كه شهادت دارد اسارت ندارد.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به اينكه با گنجانيدن آثار و وصيت نامه شهدا دركتب درسي آموزش و پرورش و دانشگاه است كه مي توان فرهنگ شهادت طلبي را در متن زندگي فرهنگي جامعه قرار دهد، گفت: برگزاري كنگره هاي يك روزه نمي تواند تأثيرگذار باشد ضمن اينكه كنگره ها و يادواره ها همه مقدمه و ذي المقدمه است چرا كه هدف اصلي رمز بقاي شيعه و اسلام در تاريخ احياي شهادت طلبي  در جامعه است.

يكي از مفاد 2030 حذف آيات جهاد و شهادت از كتب درسي و جايگزیني تفكر اومانيسمي است

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به امضاي سند 2030  گفت: يكي از مفاد سند 2030 حذف آيات جهاد و شهادت از كتب درسي آموزش و پرورش و جايگزيني تفكر اومانيسمي است كه هرچه انسان بخواهد قانوني است و مسأله همجنس بازي در چنين تفكري هيچ ممنوعيتي ندارد چرا كه انسانها هر چه خواستار آن باشند انجام دهند و مقتضاي آن اين است كه هركس هر كاري دوست داشته باشد بتواند انجام دهد و هيچ حق ممانعت از آن را نداشته باشد.

وي افزود: اگردر محيط خانواده فرزندان چنين تمايلي داشته باشند والدين حق ندارند مزاحمت ايجاد كنند و در قوانين غربي اينگونه است كه اگر پدر و مادر از گرايش فرزندان به مسائل جنسي جلوگيري كنند فرزندان با تماس با پليس پدر و مادر خود را بازداشت كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان مسائل همجنس بازي را يكي از مفاد سند 2030 اعلام و عنوان كرد: اين تفكر با مباني شيعه و اسلام همخواني ندارد و در تضاد است و براي همين بود كه عربستان سعودی و مصر دستور دادند آياتي كه مربوط به جهاد به شهادت است را از كتب درسي كشورهاي خود حذف كنند.

در ادامه سرهنگ مرتضي عمومهدي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان نيز با اشاره به زندگينامه سردار جهادگر شهيد حاج علي فارسي فرمانده پشتيباني و مهندسي جنگ جهاد سازندگي استان اصفهان، گفت: سردار شهيد فارسي بعد از تشكيل جهاد سازندگي در قسمت هاي مختلف از جمله روابط عمومي، كميته عمران و بيشتر به عنوان عضو شوراي مركزي جهاد سازندگي كاشان نقش موثري در برطرف كردن سيماي فقر و خرابي از روستاها و بهبود وضعيت محرومين تلاش كرد.

وي افزود: شهيد فارسي با شروع جنگ تحميلي و عزيميت به جبهه در عمليات متعددي شركت فعال داشت و بعد از مدتي فرماندهي امور جنگ جهاد استان اصفهان را بر عهده گرفت و تمام وقت خود را صرف امور جنگ كرد.

فرمانده سپاه كاشان گفت: شهيد فارسي چند روز قبل از شهادت از همه حلاليت طلبيد و در تاريخ 21 دي ماه سال 65 در منطقه عملياتي كربلاي 5 با گلوله توپ دشمن كه به خودروی او اصابت كرد به شهادت رسيد./201/1307/ب1

ارسال نظرات