۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۴۹۸۰۵۵

واکنش علمای قطیف عربستان به جنایت آل‎سعود در العوامیه

علمای قطیف عربستان در پیامی به جنایت رژیم آل‎سعود در منطقه العوامیه واکنش نشان دادند و بر مجازات عاملان این اقدام تاکید کردند.
علمای قطیف

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از علمای قطیف واقع در شرق عربستان در پیامی به حمله‎های مکرر چند روز اخیر نیروهای امنیتی رژیم آل‎سعود به مردم العوامیه واکنش نشان دادند.

در این پیام آمده است: مردم مظلوم العوامیه به دست شرورترین مخلوقات خداوند متعال قلع و قمع می‎شوند.

علمای قطیف با بیان اینکه روز انتقام فرا خواهد رسید، اظهار داشتند: علما، خانواده شهدا و حقیقت طلبان خواستار مجازات عاملان کشتار مردم بی‎گناه العوامیه هستند.

آنان تصریح کردند: هیچ کسی حق ندارند نسبت به این جنایت بزرگ بی تفاوت باشد و یا بترسد زیرا مساله فقط کشتار مردم العوامیه نیست بلکه نادیده گرفتن حقوق مردم، استفاده از رسانه‎ها برای تبرئه خود، مظلوم نمایی، منسوب کردن شهدا به جریان‎های تروریستی و دروغ پراکنی است.

در ادامه این پیام آمده است: شما -آل‎سعود- باید حد و اندازه خود را بدانید. تنها خداوند نسبت به نیت‎های پشت پرده این اقدامات و دروغ‎هایتان آگاه است. وضعیت به این گونه ادامه پیدا نمی‎کند و به زودی دولت یهود آل‎سعود نابود خواهد شد.

علمای قطیف کشتار مردم العوامیه را به امام زمان (عج)، مراجع تقلید، امت اسلامی، مردم قطیف و العوامیه تسلیت گفتند و اظهار داشتند: ما از شهادت نمی ترسیم و تا ظهور حضرت مهدی (عج) به فعالیت‎های خود ادامه می‎دهیم.

گفتنی است که منطقه شیعه‌نشین «العوامیه» از حدود شش سال پیش صحنه تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضانی است که سیاست‌های سرکوبگرانه ریاض علیه شیعیان این کشور را برنمی‌تابند و خواستار اصلاحات سیاسی و پایان دادن به تبعیض گسترده در عربستان هستند. در جریان سرکوب این اعتراضات تاکنون چندین تن شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی و یا بازداشت‌شده‌اند. حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند که عمدتاً در استان «الشرقیه» ساکن هستند. این استان مهم‌ترین مرکز استخراج نفت در عربستان به شمار می‌آید./ ۹۹۴/ ۹۰۳/ع

ارسال نظرات