۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۹۸۳۳۹

آغاز به کار نشست «روسیه-جهان اسلام» در چچن

توجه اصلی نشست دو روزه گروه چشم انداز راهبردی «روسیه-جهان اسلام» در شهر گروزنی (چچن)، بر روی توسعه همکاری‌های اقتصادی و مبارزه مشترک با تروریسم بین المللی خواهد بود.
مسجد چچن

به گزارش خبرگزاری رسا، سومین نشست گروه چشم انداز راهبردی «روسیه-جهان اسلام» برای نخستین بار در گروزنی (مرکز جمهوری چچن) امروز و فردا (17-16 ماه مه) برگزار می شود. در این نشست بین المللی، سران جمهوریهای فدرال قفقاز شمالی، تاتارستان، باشکیرستان و همچنین نمایندگان تقریبا 30 کشور مسلمان از منطقه خاورمیانه و خاور دور شرکت دارند.  

"جمبلات عمروف" وزیر سیاست ملی و روابط خارجی جمهوری چچن  در این باره گفت: «برگزاری این نشست هم برای منطقه و هم برای روسیه مهم است و برای ما از آن جهت اهمیت دارد که ثبات در جمهوری چچن و موثر بودن اقدامات "رمضان قدیروف" در هدایت و اداره امور چچن را نشان می دهد.»

به گفته این مقام چچنی، توجه ویژه این نشست روی دورنمای همکاریهای اقتصادی بین کشورهای اسلامی، اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله مشترک با تهدیدات روزافزون امنیتی بویژه از جانب تروریسم بین المللی بر اساس ارزشهای معنوی اسلامی و البته گسترش فرهنگ غنی اسلامی خواهد بود.

عمروف افزود: «شرکت کنندگان در این نشست قصد دارند تجارب خود در مبارزه با تروریسم و در مسائل مربوط به همگرایی هر چه بیشتر جمهوری چچن و بطور کلی فدراسیون روسیه با کشورهای اسلامی را با یکدیگر در میان بگذارند. و مهمترین مسئله مورد توجه نیز افزایش روابط اقتصادی بین کشورهای مسلمان، بخصوص ایجاد یک بانک اسلامی خواهد بود.»

لازم به ذکر است که بعد از پایان این نشست در گروزنی، شرکت کنندگان در آن به کازان، مرکز جمهوری تاتارستان عزیمت خواهند نمود تا در نشست بین المللی اقتصادی «روسیه-جهان اسلام: کازان 2017» که از 20-18 ماه مه برگزار می شود، شرکت کنند.

گروه چشم انداز راهبردی «روسیه-جهان اسلام» در سال 2006 به ریاست "یوگنی پریماکوف" و بعد از پیوستن روسیه به سازمان همکاریهای اسلامی بعنوان عضو ناظر، آغاز به کار کرد. در این گروه 33 مقام بلندپایه از کشورهای مسلمان و نمایندگان 27 سازمان اسلامی از کشورهای مختلف از جمله، جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی، کویت، اندونزی، مالزی، مراکش، تونس و دیگر کشورها حضور دارند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات