۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۹۸۸۱۸
حجت الاسلام پناهیان:

حضور حداکثری در انتخابات راه اقامه حق است

استاد حوزه علمیه حضور در انتخابات را تکلیفی الهی دانست و داشتن روحیه جهادی را از مشخصه های مهم کاندیدای اصلح برشمرد.
حجت الاسلام احمد پناهیان

حجت الاسلام احمدپناهیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با مهم دانستن انتخاب اصلح عنوان کرد: کسی که می خواهد مسؤولیت قوه اجرایی را در دست بگیرد باید علم به مدیریت کلان کشور داشته باشد و شرایطی مانند ایمان، تقوا، پایبندی به مبانی اسلامی و ورع، شجاعت ورود در عرصه های خطیر را داشته باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشت و کار که به یک بحران در جامعه تبدیل شده است باید یک مدیر جهادی و با توجه به شاخصه هایی که رهبری درباره جهادی بودن مدیران داده اند انتخاب شود تا کار پرحجم و با کیفیت را دنبال کند که در این صورت می توان نارسایی های گذشته را جبران کرد.

این کارشناس دینی تصریح کرد: مهم‌ترین شاخصه انقلابی بودن عمل کردن در میدان به صورت صحیح و پرحجم است تا موجب امید مجدد مردم شود تا با اعتماد مردم به دولتمردان مشکلات حل شود.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به برخی از ملاک های اصلح خاطرنشان کرد: امام علی(ع) برای انتخاب مسؤول چند ویژگی را بیان می کند که تفقه در دین به عنوان اولین ویژگی مطرح می شود که اگر کسی بخواهد در نظام دینی مسؤول شود باید براساس دین عمل کند و در غیر اینصورت اگر به مبانی سکولار پایبند باشد مشکلات را دوچندان می کند.

وی تأکید کرد: تجربه مدیریتی، حیاء، علم به موضوع و ورع داشتن از دیگر ویژگی هایی است که آن حضرت مورد تأکید قرار داده اند.

استاد حوزه علمیه حضور مردم در انتخابات را از حقوق واجب دانست و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در دین به آن اشاره شده است بحث تعاون در اقامه حق است و این موضوع در عرصه انتخابات مصداق پیدا می کند و حضور حداکثری در انتخابات روش اقامه حق است.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات همچنین یک تکلیف محسوب می شود زیرا زمانی که پرچم مردم سالاری دینی و اسلام برداشته شده، حضور مردم در انتخابات مصداق این مردم سالاری است و ما نمی توانیم نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام پناهیان ابراز کرد: اگر در انجام تکلیف سیاسی خود کوتاهی کنیم، موجب تضعیف نظام می شویم و وقتی دشمن ببیند مردم پشت سر نظام نیستند کشور آسیب پذیر می شود و به موضوعات مختلف مانند اقتصاد، فرهنگ و سیاست حمله می کند.

این کارشناس دینی در پایان خاطرنشان کرد: این حضور تکلیفی موجب صیانت و مراقبت از نظام اسلامی می شود و به عاملی برای عقب نشینی دشمن در موضوعات مختلف تبدیل می شود و وقتی دشمن حضور مردم را می بینند پی به اقتدار نظام می برند و از این جهت حضور در پای صندوق رأی، تکلیف الهی و انسانی برای تک تک افراد جامعه است./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات