۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۴۹۹۰۲۷
حماسه ۹۶/

حضور در انتخابات یعنی عزت و اقتدار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

حضور گسترده مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نشانگر مشارکت عمومی در تعیین سرنوشت کشور و خلق حماسه دیگری از عزت و اقتدار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور، در شهر قزوین هم انتخابات باشکوه هر چه بیشتر از ساعت 8 صبح آغاز و هم اکنون در حال برگزاری است.

مردم قزوین با حضور خود در پای صنوق‌های رای بار دیگر با امام راحل و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.

امروز مردم استان قزوین بار دیگر شعور و بلوغ سیاسی خود را با مشارکت حداکثری نشان خواهند داد و در تعیین سرنوشت کشور سهیم خواهند شد.

حضور گسترده مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نشانگر مشارکت عمومی در تعیین سرنوشت کشور و خلق حماسه دیگری از عزت و اقتدار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

با پیش بینی شعب ثابت و سیار امروز از مجموع جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان بیش از ۸۸۸ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۲۰ هزار نفر آنها را رای اولی ها تشکیل می دهند.

گفتنی است، در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در حدود 888 هزار و 278 نفر بالای هیجده سال در سال جاری واجد شرایط رای دهی در شهر قزوین هستند.

در انتخابات شوراهای شهر و روستا صلاحیت 5007 داوطلب تایید شده است که این تعداد در مقایسه با انتخابات شوراها در سال های گذشته رشد کمی و کیفی چشمگیری داشته است.

شایان ذکر است، در حدود 529 شعبه اخذ رأی‌گیری در شهر قزوین تعیین شده است که کار اخذ رأی از مردم را بر عهده دارند و تعداد 1300 نفر در حوزه بازرسی و امور امنیتی برگزاری انتخابات را در شهر قزوین پیگیری می کنند.

گفتنی است، در کنار صندوق‌های اخذ رای ناظرانی از شورای نگهبان از جمله سه تا پنج نفر حضور دارند که این حضور به تناسب صندوق‌ها و میزان رای است البته نمایندگانی از کاندیداها هم می‌توانند نظارت داشته باشند و ناظر سوم هم به عنوان نماینده‌ای از وزارت کشور در این نظارت‌ها حضور دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به طور همزمان در شهرهای آبیک، الوند، محمدیه، بوئین زهرا و تاکستان هم‌اکنون در حال برگزاری است که در این شهرستان‌ها تعداد 1530 صندوق الکترونیکی در 496 شعبه مستقر هستند که کار اخذ رأی از مردم را بر عهده دارند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات