۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۰۰۳۲۴
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی خبر داد؛

فعالیت ۱۱۰۰ مسجد خراسان جنوبی در ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام ملایی گفت: به همت سازمان تبلیغات اسلامی و اعزام روحانیان به استان در مناسبت های مختلف مانند ماه مبارک رمضان تعداد مساجد فعال در استان به یک هزار و ۱۰۰ مسجد می رسد.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام احمد ملایی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم غبارروبی مسجد امام جعفر صادق(ع) بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 20 تا 29 شعبان هر سال به نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه هدف از این دهه جریان سازی و فرهنگ سازی به سمت مسجد تراز انقلاب اسلامی است، گفت: تکریم یعنی اینکه جایگاه مسجد را بشناسیم و مطابق با آن جایگاه و شأن مسجد رفتار و به سمت مسجد تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود: مساجد در صدر اسلام کاربرد و کارایی های متعددی داشته اند که امروز این کارایی ها در مساجد کمتر شده است.

حجت الاسلام ملایی با بیان اینکه در خراسان جنوبی بیش از 2 هزار مسجد وجود دارد که از این تعداد 650 مسجد در طول سال فعال هستند، تصریح کرد: به همت سازمان تبلیغات اسلامی و اعزام روحانیان به استان در مناسبت های مختلف مانند ماه مبارک رمضان تعداد مساجد فعال در استان به یک هزار و 100 مسجد می رسد.

وی ادامه داد: مساجد استان هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان و آماده شدن به ماه ضیافت الهی غبارروبی می شود و این غبارروبی به صورت خودجوش و مردمی انجام می شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی خاطرنسان کرد: رمضان، ماه نزول قرآن و ماه ضیافت الهی است، در این ماه گناهان از بین می رود و خوابیدن و نفس کشیدن عبادت محسوب می شود./203/880/ب1

ارسال نظرات