۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۰۰۸۷۲
آیت الله مجتهد شبستری:

دولت درجهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور قدم بردارد

امام جمعه تبریز گفت: مسؤولان درجهت ارتقای شرایط اقتصادی کشور قدم بردارند تا بتوانند وضعیت اقتصاد مردم را بهبود بخشند؛ معضل بیکاری را رفع کرده و فقرا و مردم تنگ دست را مورد رسیدگی قرار دهند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز تبریز با اشاره به قرار گیری در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اگر آمادگی لازم را برای ورود به ماه رمضان، تا این ساعت کسب نکرده ام لازم است از ساعات پایانی ماه شعبان بهره مند شویم و حالی معنوی برای ورود به این ماه به دست آوریم.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش معنوی ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام در جایگاه و ارزش این ماه فرمودند که اگر مردم به برکات معنوی و ارزش این ماه بزرگ پی می بردند آرزو می کردند که تمام سال رمضان بود، ماه رمضان ماه برکت و رحمت الهی است و نباید از این فرصت‌های معنوی غفلت کرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این ماه بزرگ ماهی پر برکت است بنابراین نباید از اعمال عبادی در این ماه غفلت کرد، ادامه داد: با قرآن دراین ماه انس داشته باشید، در این ماه انسان می تواند با اندک تلاشی به مراتب معنوی و ایمانی بالایی دست پیدا کند، با پرورش درخت پرهیزکاری در این ما درخت معصیت را بخشکانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پر شور مردم ایران به ویژه مردم تبریز و آذربایجان در 29 اردیبهشت در پای صندوق‌های رأی، ابراز داشت: مردم تبریز و آذربایجان با این حضور دشمن شکن بار دیگر نشان دادند که در صحنه‌های صیانت از انقلاب حضور داشته و خواهند داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ضمن آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم، از مسؤولان می خواهیم برای آبادنی ایران تلاش کنند، گفت: مسؤولان در راستای ارتقای شرایط اقتصادی کشور قدم بردارند تا بتوانند وضعیت اقتصاد مردم را بهبود بخشند؛ معضل بیکاری را رفع کرده و فقرا و مردم تنگ دست را مورد رسیدگی قرار دهند.

وی با تقدیر از نقش رسانه‌ها در انتخابات برای خلق این حماسه بزرگ، گفت: رسانه ها به ویژه صدا و سیمای استان تأثیر بسزایی را از خود نشان داند، تلاش همه به ویژه رسانه های مختلف بود که توانست حماسه‌ای دیگر را در استان و ایران خلق کند و دشمن را بار دیگر مأیوس و سر افکنده گرداند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با محکومیت جنایات آل خلیفه و اتهام این رژیم به شیخ عیسی قاسم، گفت: ما نمازگزاران تبریز به همراه مردم دیگر نقاط کشور بزرگ ایران، رژیم آل خلیفه و حامیان آنها یعنی دولت آمریکا و رژیم آل سعود را در مورد دستگیری شیخ عیسی قاسم و اتهامات ناروای وارده به ایشان متهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این حرکت انزجار آمیز برای تلافی در مقابل سوریه و بعد هماهنگی دولت استکباری آمریکا و رژیم منحوس آل سعود صورت گرفت، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر سازمان های بین المللی و حقوق بشری به وظیفه خود واقف شوند و اقدامی تاثیرگذار در مورد آیت الله شیخ عیسی قاسم و آزادی وی انجام دهند.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان با اشاره به محول کردن مسؤولیت امامت جمعه تبریز به حجت الاسلام والمسلمین سید علی آل هاشم، ادامه داد: طلب حلالیت و خداحافظی دارم و به دلیل مشکلات جسمانی از رهبر معظم انقلاب تقاضای کناره گیری می کردم که مورد رضایت قرا نمی گرفت ولی اخیرا لطف کردند و پذیرفتند./201/854/ب1

ارسال نظرات