۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۰۱۴۲۰

علما و روحانیان آذربایجان شرقی از ۲۲ سال مجاهدت آیت الله شبستری قدردانی کردند

جمعی از علما، فضلا، روحانیان و ائمه جمعه و جماعات آذربایجان شرقی و مسؤولان و اساتید حوزه علمیه استان و تبریز با آیت الله مجتهد شبستری دیدار و از زحمات و مجاهدت ۲۲ ساله وی قدردانی کردند.
دیدار علما و ائمه جمعه و جماعات استان با آیت الله شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمعی از علما، فضلا، روحانیان و ائمه جمعه و جماعات آذربایجان شرقی و مسؤولان و اساتید حوزه علمیه استان تبریز امروز با آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری دیدار و از زحمات و مجاهدت 22 ساله وی قدردانی کردند.

آیت الله محسن مجتهد شبستری در این دیدار با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به بهره گیری از لحظات معنوی این ماه شریف تأکید کرد و اظهار داشت: روزه داری ماه مبارک رمضان دارای ثمرات و برکات فراوانی است که از آن جمله می توان به صبر اشاره کرد.

وی با اشاره به آیه شریفه «یا أیها الذین امنوا استعینوا بالصبر والصلوه»، ابراز داشت: کلمه صبر در روایات فراوانی به روزه تفسیر شده است؛ ولی مسلما منحصر به روزه نیست، اما چون یکی از فواید روزه تقویت روحیه صبر و استقامت در انسان است از این رو تعبیر به صبر از آن شده است.

امام جمعه سابق تبریز با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس همین روحیه صبر و استقامت و تکیه به خداوند متعال را از مکتب رمضان آموختند و زیر بار ذلت نرفتن را از عاشورا کسب کردند، تصریح کرد: رزمندگان اسلام با اتکاء به همین روحیه ایمانی بود که انقلاب را پایدار و استوار کردند.

وی با اشاره به تداوم دشمنی مستکبران جهانی و آمریکای جنایت کار با ملت بزرگ ایران، گفت: دشمن تلاش دارد تا با نفوذ فرهنگی و اعتقادی در میان جوانان ما رخنه کرده و اعتقادات آنها را به اسلام و انقلاب تضعیف کنند، بنابراین مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن یک مسأله اساسی و مهم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر حفظ روحیه انقلابی در میان جوانان به ویژه حوزه های علمیه استان، تصریح کرد: تلاش همه ما باید تداوم همین روحیه انقلابی باشد، نباید اجازه دهیم توطئه دشمنان ما را از همراهی انقلاب و اسلام دلسرد و ضعیف کند.

وی با بیان اینکه عده ای غرب زده و دارای تفکرات غربی تلاش دارند تا اندیشه خود را در جامعه ترویج کنند، خاطرنشان کرد: مبادا راه برای این اشخاص باز شود و خون هزاران شهید پایمال گردد، باید اشخاصی را که نسبت به خون و آرمان شهدا بی تفاوت هستند و تلاش می کنند مردم را نیز بی تفاوت کنند از سر این کشور رفع کرد./۲۰۲/۸۵۴/ب۱

ارسال نظرات