۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۰۱۸۸۷
نخست وزیر سابق استرالیا مدعی شد؛

استرالیا درپی ارتباط اسلام و تروریسم است

نخست وزیر سابق استرالیا که در دوره حاکمیتش اسلام هراسی در این کشور رو به گسترش گذاشت، مدعی شد استرالیا با اسلام مشکل دارد و تلاش کرد بین اسلام و تروریسم ارتباط برقرار کند.
تونی ابوت نخست وزیر سابق استرالیا

به گزارش خبرگزاری رسا، تونی ابوت نخست وزیر سابق استرالیا روز گذشته رییس سازمان جاسوسی این کشور را به طفره رفتن از پرداختن به موضوع اسلام و تروریسم متهم کرد.

به نوشته تارنمای 'اسکای نیوز'، وی گفت 'استرالیا نمی تواند وانمود کند مشکلی با اسلام و افراط گرایان ندارد' و خواستار انجام اقدامات بیشتر از سوی رهبران مسلمان میانه رو برای محکوم کردن حملات شد.

وی در گفت‌وگو با رادیو 'مک کوایر' تصریح کرد: ما در حال طفره رفتن از این موضوع هستیم.

نخست وزیر سابق استرالیا بدون اینکه به ریشه های تروریسم و نقش غرب در گسترش تروریسم در جهان بپردازد، گفت: مساله این است که تقریبا همه حوادث تروریستی مرتبط با افرادی است که هنگام کشتن فریاد 'الله اکبر' سر می دهند.

وی این اظهارات را در واکنش به سخنان هفته گذشته 'دونکان لوئیز' رئیس سازمان اطلاعات امنیتی استرالیا بیان کرد.

'دونکان لوئیز' در مجلس سنای این کشور گفته بود هیچ سندی مبنی بر ارتباط بین پناهجویان و تروریسم وجود ندارد.

'لوئیز' در پاسخ به 'پائولین هانسون' رئیس حزب 'یک ملت' که از سیاست ممنوعیت پناهجویان مسلمان حمایت کرده بود، گفت: ما به مذهب کاری نداریم، ما فقط می خواهیم بدانیم که آیا یک فرد عامل خشونت است یا خیر.

'تونی ابوت' در انتخابات فدرال سال 2013 به عنوان نخست وزیر آینده استرالیا انتخاب شد و وعده داد در سه سال تصدی دولت خود، مالیات کربن از بین خواهد رفت، ورود قایق‌های پناهجویان متوقف خواهد شد و جاده‌های کشور بهبود خواهد یافت.

وی در انتخابات داخلی حزب لیبرال در سپتامبر سال 2015 با از دست دادن ریاست حزب ، کرسی نخست وزیری را نیز به 'مالکوم ترنبول' واگذار کرد.

'تونی ابوت' نخست وزیر سابق استرالیا که در حدود دو سال نخست وزیری اش سیاست اسلام هراسی را پیگیری می کرد، سال گذشته نیز در اظهاراتی عجیب بار دیگر ادعا کرد 'غرب باید برتری فرهنگ خود را نسبت به اسلام اعلام کند'.

وی ادعا کرد 'همه فرهنگ ها با هم برابر نیستند و غرب باید برتری خود را به اسلام که یک مشکل بزرگ دارد، اعلام کند'.

ابوت تلاش دارد فعالیت گروه های تروریستی مانند داعش را که به نام اسلام اما به اذن غرب به کشتار مردم و دیگر مسلمانان می پردازند به اسلام ربط داده و سیاست اسلام هراسی خود را پیگیری کند.

این در حالی است که گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده در سازمان های جاسوسی غربی و آمریکا و رژیم اشغالگر قدس با فرهنگ خشن غرب شکل گرفته اند و فرامین این سازمان های جاسوسی و کاخ سفید را پیگیری می کنند.

آمریکا با کمک برخی دیگر از کشورهای غربی از جمله استرالیا با تشکیل ائتلاف ضد داعش، به ظاهر مدعی از بین بردن گروه تروریستی داعش است، اما هیچگونه دستاوردی علیه این گروه تروریستی بدست نیاورده است و در مقابل به بهانه مسلح کردن گروه های معترض دولت سوریه، اسلحه مورد نیاز داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه را تامین می کند.

'تونی ابوت' در دوره نخست وزیری خود از سیاست های کاخ سفید به شدت حمایت کرد و گروه های ضد اسلامی و نژادپرست در دوره وی به شدت فعال شدند.

ابوت پیش از ورود به عرصه سیاست یک کشیش کاتولیک بوده و در زمانی 'راهب دیوانه' لقب گرفته بود./۸۴۷/ب102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات