۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۰۲۰۸۲
سناتور آمریکایی:

رفتارهای ترامپ موجب شرمساری مردم آمریکا است

سناتور آمریکایی در سفر به استرالیا تأکید کرد که این فقط همپیمانان آمریکا در سراسر جهان نیستند که از رفتارها و اظهارات رییس‌جمهور آمریکا دلخور هستند، خود آمریکایی‌ها نیز از این مسأله ناراحتند.
مک کین، ترامپ

به گزارش خبرگزاری رسا، سناتور «جان مک‌کین» در حین سفر روز گذشته به استرالیا اعلام کرد که اقدامات «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا موجب ناراحتی مردم آمریکا شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، مک‌کین در این خصوص گفت: «من متوجه شدم که برخی از اقدامات و اظهارات ترامپ دوستان آمریکا را ناراحت کرده است. این اقدامات و اظهارات همچنین موجب ناراحتی خود مردم آمریکا نیز شده است».

این سناتور آمریکایی در حین سخنرانی خود تصریح کرد که استرالیا نباید ائتلاف و همپیمانی خود با آمریکا را در حال حاضر که دولت ترامپ روی کار است، رها کند.

وی توضیح داد: بحث‌هایی در حال حاضر در کشور من در خصوص نقشی که آمریکا می‌بایست در جهان ایفا کند، در جریان است و صراحتاً می‌گویم که نمی‌دانم که این بحث‌ها به کجا کشیده می‌شود».

مک‌کین ادامه داد: اما معتقدم و فکر نمی‌کنم اغراق کرده باشم از اینکه بگویم آینده جهان تا حد زیادی منتظر است تا ببیند این مباحثات در آمریکا چگونه رفع می‌شود به همین دلیل من و دیگران به شدت در تلاش هستیم تا تضمین کنیم که آمریکا در کنار همپیمانان ما می‌ایستد و همچنان یک رهبر فعال و قانونمند در جهان باقی می‌ماند».

مک کین در سفر خود با مقامات ارشد دفاعی و امور خارجی استرالیا دیدار کرد. اظهارات وی به دنبال اولین سفر خارجی ترامپ به عنوان رییس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه و اروپا و بعد از آن مطرح شد که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در اعتراض به انتقادات ترامپ از اروپا گفت که کشورهای اروپایی دیگر به طور کامل به آمریکا بعنوان شریک وابسته نیستند./۸۴۷/ب102/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات