۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۰۲۴۰۹
آیت‌الله فقیهی:

نفاق مانع بصیرت و درک واقعیات است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نفاق را عامل عدم درک واقعیات دانست و گفت: کسی که واقعیات را نبیند بصیرت نخواهد داشت.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن فقیهی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره بقره که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، اظهار داشت: منافقان و کسانی که دوپهلو حرف می‌زنند و خطشان مشخص نیست مانند کسانی هستند که آتشی را روشن می‌کنند که بعد از مدتی خاموش می‌شود و ظلمت آن‌ها را فرا می‌گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه موفقیت‌های منافقان را موقتی دانست و افزود: خداوند در قرآن بیان کرده است که خودش منافقان را رسوا می‌کند زیرا ممکن است در میان مردم نفاق کسانی روشن نباشد ولی خدا نفاق را آشکار می‌کند و آبروی آن‌ها را می‌برد.

آیت‌الله فقیهی با بیان این که منافقان به خاطر دو رویی و عدم صداقت از کفار بدتر هستند، گفت: کفار می‌گویند ما خدا را قبول نداریم ولی منافقان بدتر هستند و خدا می‌فرماید خود من رسوایشان می‌کنم و در ظلمت و گمراهی باقی می‌مانند.

وی افزود: این آیه شریفه اشاره به این دارد که اسلام عالم‌گیر و دوامش زیاد است ولی نفاق و دو رویی نابود می‌شود زیرا حقیقت ندارد و متکی به جایی نیست.

عضو جامعه مدرسین با بیان این که وقتی نور از بین رود ظلمات انسان را احاطه می‌کند، خاطرنشان کرد: این که ظلمات با صیغه جمع آورده شده به این معنا است که از هر دری مشکلی برای منافقان پیدا می‌شود و منافقان نمی‌توانند حقایق را ببینند و بفهمند.

وی با اشاره به بی بصیرتی منافقان تصریح کرد: منافقان همیشه وحشت و اضطراب دارند و نمی‌توانند واقعیات را ببینند و آینده را بفهمند؛ در قرآن آمده است که نظر با بصر فرق می‌کند و این که مقام معظم رهبری بر روی بصیرت تأکید می‌کنند به این خاطر است که برخی نگاه می‌کنند ولی واقعیت‌ها را نمی‌بینند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که بصیرت برای هر کسی واقع نمی‌شود، افزود: وقتی ظلمت انسان را فرابگیرد واقعیات را نمی‌بیند و انسان منافق با این که گوش و چشم و زبان دارد ولی کر و کور و لال است و نمی‌تواند واقعیات را درک کند./843/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات