۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۰۲۴۳۰
مسؤول فرهنگی بسیج رسانه اصفهان مطرح کرد؛

خداباوری و خانواده محوری دو اصل مهم سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام صغیرا سبک زندگی غربی را خالی از خداباوری و خانواده محوری دانست و گفت: قرآن خانواده را به عنوان یک میثاق محکم و نعمت الهی معرفی می کند، در اسلام خانواده محل فراموش خانه رنج های ‏روزانه است.
حجت الاسلام علی صغیرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ‏حجت الاسلام علی صغیرا، مسؤول فرهنگی بسیج رسانه استان اصفهان، بعد از ظهر امروز در دانشگاه مالک اشتر اصفهان با اشاره به مبانی قوی اسلام درباره خانواده و خانواده از دیدگاه قرآن، گفت: ما سبک زندگی غربی را قبول نداریم، چون با وجود شکوه ظاهری سبک زندگی و فرهنگ غربی خداباوری و خانواده محوری در سبک زندگی غربی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اسلام توجه ویژه ای به خدامحوری و خانواده محوری در سبک زندگی اسلامی دارد، سبک زندگی اسلامی مردانی مانند حضرت ابوالفضل(ع) و زنانی چون حضرت زینب(س) را تربیت می کند، امام خمینی(ره) محصول سبک زندگی اسلامی بودند، اما غربی ها در این زمینه چیزی برای ارائه ندارند، تربیت شدگان غرب جایی در قلوب مردم ندارند.

حجت الاسلام صغیرا افزود: یکی از روانشناسان معروف غربی می گوید من تا زمانی که فرزندی نداشتم 6 نظریه درباره تربیت فرزند داشتم و الان که 6 فرزند دارم هیچ نظری در این زمینه ندارم، والدین اشخاصی مانند شهید مطهری و شهید بهشتی که جاویدان شدند اصلاً سبک زندگی غربی را قبول نداشتند، پدرانشان روحانی و مادرانشان عفیفه بودند.

در اسلام خانواده محل فراموش خانه رنج های روزانه است

مسؤول فرهنگی بسیج رسانه استان اصفهان ‏ابراز داشت: سبک زندگی قرآنی سعادت دنیا و آخرت را برای ما به ارمغان می آورد، قرآن خانواده را به عنوان یک میثاق و پیمان محکم و نعمت الهی معرفی می کند، در اسلام خانواده محل فراموش خانه رنج های روزانه است.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن مبنی بر قرار دادن آرامش میان زن و شوهر در کانون خانواده، بیان داشت: خداوند از جنس خود ما برای ما همسرانی آفرید که مایه آرامش هستند، امیر مؤمنان(ع) می فرمایند وقتی حضرت فاطمه زهرا(س) را می بینم همه غم های عالم از دلم زدوده می شود، زن و شوهر نباید ذره ای کینه و کدورت در میان خود قرار دهند.

حجت الاسلام صغیرا ‏تصریح کرد: زن و شوهر در اسلام مانند آینه های زلال برای یکدیگر هستند، سکنی و آرامش واقعی در کانون خانواده اسلامی شکل می گیرد، ارضاء مشروع غریزه جنسی دومین ویژگی مهم خانواده در اسلام است، غربی ها در موضوع غریضه جنسی تعدیل و کنترل را قبول ندارند و فروید پدر علم روانشناسی غرب ریشه همه مشکلات بشر را در سرخوردگی میل جنسی می داند که ما این را قبول نداریم.

مسؤول فرهنگی بسیج رسانه استان اصفهان ‏‏‏‏اظهار داشت: اسلام می گوید انسان هم عقل دارد و هم شهوت، غرب با رهاسازی جامعه در موضوع شهوترانی هنوز ارضاء نشده است، شهوت جنسی مانند بادکنکی است که هر چقدر آن را باد کنیم بزرگتر می شود و به یکباره می ترکد، شهوت جنسی با رهاسازی تمام نمی شود بلکه بر شدت آن افزوده می شود،

وی گفت: در قدیم خانم های غربی لباس های بلند و پوشیده داشتند، بعد از رهاسازی زن ها و شهوت جنسی و آمدن لباس های کوتاه امروز کارشان به جایی رسیده که دیگر راضی به ازدواج و رابطه زن و مرد نمی شوند و به همجنس بازی روی آورده اند، امروز در غرب بحث ازدواج با حیوانات و عروسک ها هم وجود دارد./202/869/ب1

ارسال نظرات