۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۰۲۴۴۲
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

حیا نباشد دینی باقی نمی ماند

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر حیا نباشد دینی باقی نمی‌ماند و نباید از بی حیایی به عنوان ابزار رونق کسب کار در بازارها و دستگاه های اجرایی مختلف استفاده کرد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه قم امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که بی‌حیایی و بدحجابی خانواده‌ها، جامعه، دین و ایمان مردم و نظام‌های آموزشی و اداری کشور را متزلزل می‌کند، گفت: اندلس با ۷۰۰ سال حکومت اسلامی به واسطه ویروس بی‌حیایی از بین رفت چرا که اگر حیا نباشد دینی باقی نمی‌ماند.

وی توجه به رسوایی را راهکاری برای درمان بی‌حیایی دانست و افزود:‌ اگر به افراد ثابت شود که ضرر بی‌حیایی از لذت آن بیشتر است دیگر به سمت بی‌حیایی نمی‌روند و اگر بی‌حیاها باور کنند که در روز قیامت در محضر پیامبر اسلام(ص) و اولیای الهی رسوا می‌شوند، بیشتر به حیا توجه می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم از خودنمایی به عنوان یکی از علت‌های بی‌حیایی نام برد و گفت: اگر استدلال عقلانی داشته باشیم که دوربین‌های مختلف عملکرد انسان را نظاره می‌کند و رسوایی در انتظار انسان بی‌حیاست ، موضوع حیا را جدی خواهیم گرفت.

وی با تأکید بر این که بسیاری از بی‌حیاها خبر ندارند که حق‌الناس بر گردن آنهاست، افزود: همانطور که آلودگی هوا وآلودگی صوتی حق‌الناس است، آلودگی روحی و روانی نیز حق‌الناس است؛ چرا که تردد زن و مرد بی‌حیا در خیابان‌ها سبب تاخیر در ازدواج‌ها، افزایش دعواهای خانوادگی و در نتیجه طلاق می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با اشاره به راهکارهای درمان بی حیایی گفت: بازیگرانی که در فیلم‌ها و سریال‌ها بی‌حیا هستند زندگی مردم را از بین می‌برند؛ بنابراین در رسانه ملی، سینما و دستگاه های اجرایی حیا باید به عنوان یک رکن مورد توجه و نظارت جدی قرار گیرد.

وی با بیان این که بی‌حیایی فقط به بدحجابی نیست، تصریح کرد: اگر در مهمانی‌های خانوادگی دختر و پسر نامحرم در کنار یکدیگر قرار گیرند نیز نوعی بی حیایی است زیرا سبب گناه می‌شود و نباید در جامعه اسلامی از بی حیایی به عنوان ابزار رونق کسب کار در دستگاه های اجرایی و مراکز فروش کالا های مختلف استفاده شود.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که حیا رکن پایداری و صلابت یک جامعه است، یادآور شد: اگر حیا نباشد تمدنی با قدمت اندلس نیز از بین خواهد رفت همانطور که تاریخ این موضوع را اثبات کرده است./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات