۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
کد خبر: ۵۰۲۴۶۷
مدیر کمیته امداد قم خواستار شد؛

ضرورت همکاری ائمه جماعات برای شناسایی مستحقان محله

میرشکار با اشاره به ضرورت همکاری ائمه جماعات برای شناسایی مستحقان محله گفت: اگر کمک ها از طریق مسجد به نیازمندان داده شود بهتر است تا این که فرد زیر تابلوی کمیته امداد قرار بگیرد و تکریمی که باید صورت بگیرد سر سوزنی خدشه دار شود.
اکبر میرشکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان قم از سوی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در سالن اجتماعت جامعه مدرسین برگزار شد.

اکبر میرشکار مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در این همایش با بیان اینکه کمیته امداد مجموعا 21 هزار خانواده را تحت پوشش و حمایت دارد، اظهار داشت: بودجه کمیته امداد از منابع دولتی مشخصی است که 50 میلیارد تومان در سال 95 بود و 35 میلیارد تومان نیز منابع مردمی به کمیته امداد رسیده است و همینطور هدایایی که در مناسبت های مختلف جمع آوری شده در کوتاه ترین زمان به نیازمندان رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه حتی یک ریال از پول هایی که از کمک های مردمی است خارج از امور نیازمندان هزینه نمی شود، عنوان کرد: ما در مجموعه استان قم هدف گذاری کردیم که به کمک مردم نسبت به توانمند کردن خانواده های استان قم در حوزه ازدواج، مسکن و بویژه اشتغال برنامه های جامعی داشته باشیم و تنها در سال گذشته 15 میلیارد تومان در حوزه اشتغال هزینه کردیم که تعدادی از این افراد از تحت پوشش کمیته امداد خارج شده اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم مسجد را یک پایگاه بزرگ  برای برطرف کردن نیاز محتاجان جامعه دانست و تأکید کرد: مسجد غیر از اینکه محل عبادت است محلی برای رفع و رجوع مشکلات نیازمندان است و به همین دلیل ما می خواهیم بخشی از امور یاری به نیازمندان را به ائمه جماعات بسپاریم؛ ما نمی خواهیم در مسجد ساختار اداری درست کنیم بلکه می خواهیم با کمک مردم اطلاعات نیازمندان را به دست بیاوریم.

وی تأکید کرد: اگر کمک ها از طریق مسجد به نیازمندان داده شود بهتر است تا این که فرد زیر تابلوی کمیته امداد قرار بگیرد و تکریمی که باید صورت بگیرد سر سوزنی خدشه دار شود؛ هدف ما این است که شما در مسجد و محله نیازمندان را به کمک کمیته امداد شناسایی کنید و هر چه کمک جمع می کنید ما هم روی آن بگذاریم به مدد جویان و غیرمددجویان کمیته امداد کمک کنیم.

میرشکار با اشاره به راه اندازی صندوق اعطای وام صد در صد قرض الحسنه به مددجویان عنوان داشت: این صندوق در خیابان امام زاده شاه ابراهیم راه اندازی شده و همه مساجد می توانند در این قضیه مشارکت کنند و همان میزانی که در این صندوق پول می گذارند می توانند افرادی را برای اخذ وام معرفی کنند که البته بازپس گرفتن پول هم در هر زمانی ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: در مراسمات مختلف مثل جشن نیکوکاری، جشن عاطفه و بویژه عید فطر این آمادگی را داریم که صندوق ها در مساجد بفرستیم و فطریه هایی که جمع می شود حساب بشود و اگر نیاز باشد ما هم روی آن می گذاریم که به نیازمندان همان منطقه پرداخت شود؛ می خواهیم از فرصت مسجد استفاده کنیم تا مستحقان واقعی را شناسایی کنیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در بخش پایانی سخنان خود تهمت های برخی افراد به کمیته امداد را بی اساس خواند و تأکید کرد: این مرکز امداد و کمک به نیازمندان است که زیر نظر شخص رهبری فعالیت می کند و اساس نامه آن هم باید به امضای ایشان برسد و این که برخی می گویند کمیته امداد به کسی کمک نمی کند درست نیست، چراکه در سال گذشته تنها در شهر چندین میلیارد برای جهیزیه، مسکن و اشتغال جوانان هزینه شده است./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات