۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۰۳۶۲۶
نماینده سابق مردم تبریز در مجلس:

ره آورد سند ۲۰۳۰ تعهد به غرب گرایی است

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان اینکه امضا سند ۲۰۳۰ در حقیقت تعهد به غرب گرایی و فاصله گرفتن از مفاهیم اسلامی است، گفت: مگر ایران از فرهنگ تهی است که سند ۲۰۳۰ را مورد تصویب قرار دهد.
حجت الاسلام میرتاج الدینی

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ثمره انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: عزت ایران در گرو حفظ و صیانت از آرمان‌ها و اصول آن است، بنابراین این اصول را نباید به سبب تعامل با جهان زیر پای گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی هر سند و معاهده، قرارداد و پیمانی باید به امضای مجلس برسد و خلاف آن، خلاف قانون است، سند 2030 یک سند و معاهده است، این یک بحث تبلیغاتی یا انتخاباتی نیست بلکه توجه به حیثیت دینی کشور و رعایت قانون است.

نماینده سابق مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه امضا سند 2030 در حقیقت تعهد به غرب گرایی و فاصله گرفتن از مفاهیم اسلامی است، تصریح کرد: ایران اسلامی دارای فرهنگ غنی است که آن را از اسلام ناب اخذ کرده است، قبول این سند به معنای تهی دانستن ایران از فرهنگ است.

وی فرهنگ ایران را غنی و برگرفته از مفاهیم عالی اسلامی عنوان و تأکید کرد: امضای این سند به این معنا است که ما در فرهنگ خود دچار ضعف هستیم و باید وابسته به فرهنگ اروپایی باشیم و آنها به ما بگویند که در آموزش و پرورش باید طبق چه سند و اصولی حرکت کنیم.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با بیان اینکه سند 2030 در مجلس مورد تأیید و امضا قرار نگرفته است و تنها در کمسیون مربوط مطرح است اما کمسیون در برابر آن ضعیف عمل کرده است، افزود: تا کنون از میان کشورهایی که این سند را پذیرفته اند 30 کشور در اجرای آن تذکر دریافت کرده اند.

وی با تأکید بر حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام، ابراز داشت: استقامت یعنی ایستادگی کردن در راه ارزشها و عدم انحراف  از مسیر امام راحل٬ رهبری و شهداست، نباید در کشور اسلامی شاهد حرکت‌هایی باشیم که نتیجه آن فراموشی فرهنگ اسلامی و حاکمیت فرهنگ غیر دینی باشد.

نماینده سابق مردم تبریز در مجلس، عزت و پیروزی انقلاب را در وحدت و یکپارچگی ملت ایران دانست و گفت: عزت امروز ما از وحدت و توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری سرچشمه می گیرد، لازم است بیانات رهبر انقلاب در رابطه با سند 2030 به سرعت مورد توجه و عمل قرار گیرد./854/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات