۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۰۳۷۰۸
مدیر مدرسه علمیه المهدی اهواز:

قرآن مهمترین راهکار مقابله با شبیخون فرهنگی است

حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه قرآن مهمترین و بهترین منبع جهت مقابله با شبیخون فرهنگی است، گفت: مسؤولان برای جلوگیری از اثربخشی فعالیت های فرق منحرف توجه ویژه ای به مؤسسه های قرآنی داشته باشند.
قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی، مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) اهواز در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ابراز داشت: بی توجهی به مؤسسه های قرآنی و عدم اهتمام مسؤولان به فعالیت های قرآنی را شاهد هستیم که در این باره با افت ویژه ای رو به رو شده ایم.

مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) اهواز با اشاره به تعامل صورت گرفته حوزه با مؤسسه های قرآنی، اظهار داشت: عدم توجه مسؤولان به حوزه قرآن و مؤسسه های قرآنی مشهود است، در حالی که سایر فرق اسلامی در زمینه قرآن و علوم قرآنی فعالیت های مضاعف و توجه ویژه ای دارند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: ضروری است تا مسؤولان برای جلوگیری از اثربخشی فعالیت های فرق منحرف توجه ویژه ای به مؤسسه های قرآنی داشته باشند.

حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه مؤسسه های قرآنی در زمینه مبارزه با شبیخون فرهنگی توانایی نقش آفرینی ویژه ای دارند، عنوان داشت: قرآن مهمترین راهکار برای رویارویی با شبیخون فرهنگی است و تقویت آن بی تردید خنثی سازی حملات شبیخون فرهنگی را در برخواهد داشت.

وی گفت: مجموعه های مردم نهاد قرآنی باید تقویت شوند تا مردم با حضور و مشارکت در برنامه ها بار مسؤولیت را از دوش دولت بردارند و دولت نیز نباید تصدی گری قرآنی کند.

مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) اهواز خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشجویان نه تنها در تفسیر، تدبر و درک مفاهیم قرآنی بلکه از قرائت قرآن ناتوان هستند؛ از این رو توجه بیش از بیش به حوزه قرآن و جبران ضعف ها و کم کاری های قرآنی بسیار ضروری است./۹۴۵۶/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات